mam pytanko odnośnie tego podłokietnika. Facet napisał, że w komplecie są wsporniki, adaptery i śruby do mocowania. Na zdjęciach na aliexpress widać tylko że w miejcu mocowania czyli uchwycie na kubek wierci się cztery otwory i wszystko. Stabilne to wtedy raczej nie będzie. Czy ktoś ma inne doświadczenia akurat z takim podłokietnikiem?
Coś podobnie mocowanego znajomy ma w suzuki i jest stabilny pomimo ze obchodzi sie z nim czasem bardzo po macoszemu.
Pewnie podstawowa kwestia czy te cztery śruby będą miały stabilne fundamenty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-02-17, 12:23
nie bedzie sie trzymac, zeby to mialo rece i nogi potrzebny jest metalowy wspornik tak jak w fabrycznym podlokietniku. Na ufalbym takiemu sposobowi montazu.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 12:59
Nie we wszystkich "fabrycznych" podłokietnikach był metalowy wspornik, a właściwie - był tylko w jednym. Pozostałe/późniejsze podłokietniki "fabryczne" to po prostu podłokietniki z Rati i nie miały i nadal nie mają wspornika, są mocowane czterema wkrętami do plastikowej osłony tunelu.
Używam już drugiego podłokietnika z Rati, pierwszy się połamał, ale nie na mocowaniu. Do w miarę normalnego użytkowania takie mocowanie wystarcza.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-02-17, 13:30
bebe napisał/a:
Nie we wszystkich "fabrycznych" podłokietnikach był metalowy wspornik, a właściwie - był tylko w jednym. Pozostałe/późniejsze podłokietniki "fabryczne" to po prostu podłokietniki z Rati i nie miały i nadal nie mają wspornika, są mocowane czterema wkrętami do plastikowej osłony tunelu.
Używam już drugiego podłokietnika z Rati, pierwszy się połamał, ale nie na mocowaniu. Do w miarę normalnego użytkowania takie mocowanie wystarcza.
chodzilo mi o ten dostepny w aso do dustera, tam jest ta blacha, nawet z tym ten podlokietnik to troche badziew, bez tego nie wydalbym na to kasy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-17, 19:28
johnson napisał/a:
bebe napisał/a:
Nie we wszystkich "fabrycznych" podłokietnikach był metalowy wspornik, a właściwie - był tylko w jednym. Pozostałe/późniejsze podłokietniki "fabryczne" to po prostu podłokietniki z Rati i nie miały i nadal nie mają wspornika, są mocowane czterema wkrętami do plastikowej osłony tunelu.
Używam już drugiego podłokietnika z Rati, pierwszy się połamał, ale nie na mocowaniu. Do w miarę normalnego użytkowania takie mocowanie wystarcza.
chodzilo mi o ten dostepny w aso do dustera, tam jest ta blacha, nawet z tym ten podlokietnik to troche badziew, bez tego nie wydalbym na to kasy.
Potwierdzam.
Mimo blachy nie ma to startu do prawdziwych podłokietników w normalnych samochodach.
wszystko co jest montowane do osłony tunelu musi sie bujać , sama obudowa jest przykręcona tylko na 1 śrubę za ręcznym .
Dlatego ja dałem wzmocnienia z kątowników i mam bardzo stabilne mocowanie .
kupiłem rzeczony podłokietnik z allegro za 138 zł. wrażenia są takie, że nie jest z nim tak źle. jakość użytych materiałów to raczej trójka, spasowanie elementów również ale po skręceniu do siebie nie wygląda już tak źle. wsadziłem go do otworu na kubek, uwaga bez przykręcania i co dziwne fotele tak go przyblokowały że jest stabilny i spełnia swoją funkcję. sumując za taką kwotę zakup warty uwagi.
zdjęcia jutro bo dziś idę na mecz. kupiłem z materiałem wersję. fajne jest to że nie jest on duży i nie zagraca wnętrza. poza tym jeżeli nie jest przykręcony w każdej chwili mogę go usunąć. ręczny działa normalnie, dostęp pełny. podłokietnik po złożeniu tak wchodzi między fotele jakby nic nie było w tym miejscu.
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2016-03-12, 12:25, w całości zmieniany 1 raz
ja zostałem wczoraj właścicielem podłokietnika uniwersalnego :
wszystko fajnie tylko na początku martwiły mnie tandetne uchwyty z blachy 0,8mm
do mocowania aczkolwiek okazuje się że całość jest stabilna .
malutką niedogodnością może być przesuwanie fotela bo uchwyt haczy
o "zapinacze" pasów ale problemu nie ma gdyż mój fotel jest w stałym miejscu ,bo
żony i auta nie pożyczam ...
tak to wygląda w Loganie :
zastanawiam sie czy na lato nie zainstalować tam jakiegoś ogniwa peltiera ,
próbował ktoś ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-03-13, 17:24
naprawde nie wiem po co sie kopac i zakladac jakies cudactwa.
Salonowy podlokietnik kosztuje 200-250 pln. To jest najlepszy jaki jest i ciagle jest badziewakiem. Te tansze musza byc kompletnie do niczego a nawet nie maja skopiowanego systemu mocowania.
Warto dla 100 pln sie z tym bawic?
Skorzystałem chwilę wolnego czasu i zamontowałem podłokietnik. Zrobiłem to wg instrukcji montażu dołączonego do zestawu.
Jedyną przeszkodą było wkręcenie 4 śrub mocujące górny podłokietnik do kolumny (nie do tunelu). Do tego trzeba mieć bardzo długi śrubokręt torx20, bo kolumna ma niełatwy dostęp by wkręcić je krótkim śrubokrętem torx. Najpierw najlepiej jest wkręcić same śruby w podłokietniku by "wyrobić" gwinty (bardzo ciężko się wkręcało, warto je dać ociupinkę smaru czy oleju na śrubkę). Jednak te śruby były do d... więc kupiłem w OBI inne wkręty o takim samym wymiarze na krzyżak (nie torx) i było OK. Wyciąłem nożykiem tapicerskim dywanik, wyciągnąłem (na chwilę) plastikową wkładkę na śrubę do mocowania obudowy tunelu. We wzmocnieniu podłokietnika są specjalne wypustki z boku i z przodu do wsuwania je w blachy po wycięciu dywanika. Potem wszystko z powrotem je złożyłem i przykręciłem zmontowany w całości podłokietnik i gotowe.
Trzyma dosyć stabilnie, nie kiwa na boki przez plastikową obudowę hamulca ręcznego.
Tylko trzeba podnieść podłokietnik by zapiąć pasy albo zaciągnąć hamulec ręczny natomiast nie przeszkadza w zmienianiu biegów. Jest dość wygodny i ma skokową regulację wysokości.
Ma wyściełany schowek, z boku szczelina na monety czy żetony do wóżków sklepowych, a w pokrywie dwa miejsca na długopisy. W tylnej części ma wysuwany "portfelek" na dokumenty, że można je zabrać ze sobą (ma zaczep do paska spodni).
Załączam parę zdjęć i skan instrukcji montażu.
Wzmocnienie przed montażem.JPG
Plik ściągnięto 114 raz(y) 240,96 KB
Przymiarka wzmocnienia przed montażem.JPG
Plik ściągnięto 110 raz(y) 199,85 KB
Dywanik przed wycinką wg instrukcji.JPG
Plik ściągnięto 75 raz(y) 215,81 KB
Dywanik po wycince.JPG
Plik ściągnięto 88 raz(y) 220,29 KB
Zmontowane wzmocnienie podłokietnika.JPG
Plik ściągnięto 96 raz(y) 185,92 KB
Przymiarka przed montażem - otwory.JPG
Plik ściągnięto 105 raz(y) 164,76 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum