Wczoraj miałem okazję "przetestować" te belki pod kątem hałasu. Mam pogorszony słuch od urodzenia, ale syn, jako meloman też ma prawo jazdy, stwierdził, że nie słyszał szumu czy gwizdu od belek. Jechaliśmy przez pewien odcinek ponad 90 km/h i nie było słychać, jakbyśmy jechali bez belek.
Te belki są godne zakupu. Dobra jakość za rozsądną cenę.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Jak wcześniej pisałem, że Lodzia już nawinęła ponad 40 tys. km. Wczoraj była na II okresowym przeglądzie. Materiały, jak zwykle, miałem własne zakupione w internecie. Zapytałem o cenę usługi, to od razu zakrzyczeli 420 zł za robotę, a ja stwierdziłem, że drogo, bo za I przegląd zapłaciłem 370 zł. Pokazałem im fakturę z I przeglądu, oni coś tam pomarudzili i w końcu stanęło na tej cenie, którą wcześniej pokazałem czyli 370 zł. Trzymam wszystkie faktury i papiery tego auta.
Po przeglądzie powiedzieli, że wszystko jest OK, olej zmieniony i inne pierdoły. Tylko powiedzieli, ze niedługo będę musiał zmienić klocki hamulcowe, bo mają teraz ok. 8 mm (mogę jeszcze wg mechaników przejechać ok. 10-15 tys. km). Potem została umyta.
W trakcie tej operacji miałem czas, by pooglądać samochody w salonie. Pytałem o przejażdżkę z automatem Easy-R, a oni powiedzieli, że te auta będą dopiero pod koniec roku!!
Mówili, że początkowo miało być w marcu, ale przesunęli na koniec roku.
Jeszcze jedno: Nazaruk prowadzi również komis aut. Tam była cała czerwona Dacia Sandero 1,4 8V z 2009 roku z przebiegiem ok. 74 tys. km. Cena jeszcze nie wiadoma, bo jeszcze była badana i sprawdzana pod kątem technicznym. Dla ciekawskich przesyłam na stronę Nzaruka. Narazie jeszcze nie ma, ale lada chwila ma być.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
niedługo będę musiał zmienić klocki hamulcowe, bo mają teraz ok. 8 mm (mogę jeszcze wg mechaników przejechać ok. 10-15 tys. km)
Być może jest to prawda, bo faktycznie je zmierzyli, a Ty masz ciężką nogę do hamulca - ale z drugiej strony "kontrola jest podstawą zaufania", a dziwnym trafem podobne diagnozy słyszało wiele osób, które potem jeszcze długo jeździły ze swoimi klockami (wcale nie szorując okładzinami ich po tarczach), więc radziłbym sprawdzić te hamulce osobiście, albo przynajmniej być obecnym przy tej czynności. (Może np przy wiosennej zmianie opon/kół na letnie?).
U mnie pierwszy raz to hasło padło przy 45 tys. km na przeglądzie po 3 latach. Faktycznie klocki zmieniłem przy 99 tys., po 6 latach - i wtedy rzeczywiście miały właśnie po 8 mm grubości...
U nas jest trzech kierowców do Lodgy, więc każdy inaczej hamuje....
Jak będę zmieniał koła na letnie to rzucę okiem na te klocki.
Albo kiepska jakoś materiałów jakie były robione te klocki.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-10, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
W ramach akcji z voucherem dla przyjaciela (już przekazałem jednemu koledze w naszym forum) dostałem "zwrotny" voucher na 800 zł.
Więc z synem zastanowiliśmy się co z nim zrobić i ostatecznie zakupiliśmy oryginalne akcesoria do Lodgy.
Wybraliśmy podłokietnik, nakładkę ze stali nierdzewnej w matowym połysku na tylny zderzak przy otworze bagażnika i welurowe dywaniki z logo LODGY.
Jeszcze nie zamontowałem podłokietnika ani nakładki, bo czekam na lepszą pogodę, bym mógł zamontować. Trzeba na to poświęcić trochę czasu na ich montaż.
Podłokietnik jest oryginalny, ma dodatkowe wzmocnienie u postawy (nie będzie przykręcone do samego plastikowego tunelu w przypadku innych zamienników tak jak Armcik).
Nakładkę na zderzak muszę bardzo dokładnie przykleić (tam jest b. mocny klej firmy 3M), bo jak zrobię za szybko i niedokładnie to nie będzie można je poprawić (tak pisze instrukcja montażu).
Niżej pokazuję te akcesoria (sorry za kiepską jakość, bo robiłem to komórką, a nie chciało mi się brać profesjonalnego aparatu, jednak to widać i chyba nie wymaga komentarzy... )
DSC_0158 (Medium).JPG
Plik ściągnięto 38 raz(y) 187,34 KB
DSC_0159 (Medium).JPG
Plik ściągnięto 22 raz(y) 180,74 KB
DSC_0160 (Medium).JPG
Plik ściągnięto 27 raz(y) 160,48 KB
DSC_0161 (Medium).JPG
Plik ściągnięto 25 raz(y) 228,57 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Szczególnie ciekawi mnie nakładka (listwa) na tylny zderzak, jaka cena w ASO
Te akcesoria zakupione w ASO są oryginalne (nie podróbka) i ceny są niestety spore, ale do czego miałem voucher... (gdybym nie miał tego vouchera to bym nie kupował)
A tak odpowiadam dane z faktury: cena tej nakładki jest 269 zł, podłokietnik 413 zł, welurowe dywaniki 264 zł.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
route2000 widziałem nieoryginalne, bardzo podobne w cenie 190zł więc chyba nie ma tragedii. Zastanawiam się jeszcze na taką naklejką zabezpieczającą laminowaną.
Wysłany: 2016-04-25, 09:04 Nakładka na tylny zderzak
Wreszcie skorzystałem z wolnego czasu i przykleiłem nakładkę na tylnym zderzaku.
Niżej fotki, ale są kiepskiej jakości, bo robiłem srajfonem. Jednak są do obejrzenia
DSC_0199.JPG Przy otwartej klapie bagażnika
Plik ściągnięto 40 raz(y) 59,93 KB
DSC_0198.JPG Przy zamkniętej klapie bagażnika
Plik ściągnięto 30 raz(y) 62,19 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wreszcie wymieniłem świece zapłonowe po 45 tys. km.
Sprężonym powietrzem przedmuchałem gniazda świec, potem normalnym kluczem z nasadką 16 mm (przeznaczona do świec - ma w środku gumę do potrzymania wykręconej świecy) wykręciłem świece i wkręciłem nowe świece. Kluczem dynamometrycznym dokręciłem je do wartości 25 Nm. Tylko trzeba mieć przedłużkę do klucza o długości nie mniej jak 25 cm (dłuższa jest lepsza - wygodniej się wkręca i wykręca).
Użyłem nowe świece zapłonowe firmy NGK V-LINE BKR6E jednoelektrodowe (nr. 28)
DSC_0194.JPG Zestaw do wymiany świec: sprężone powietrze, klucz dynamometryczny i klucz z nasadką do świecy 16 mm wraz z przedłużką.
Plik ściągnięto 23 raz(y) 65,41 KB
DSC_0202.JPG U góry nowa świeca, a u dołu zużyta fabryczna świeca.
Plik ściągnięto 33 raz(y) 109,48 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Po 25 tys. km wymieniłem filtr powietrza w silniku.
Nie wierzcie zaleceniom producenta, że filtr się wymienia po 60 tys. km!! Fotki niżej same to mówią... (sorry za kiepską jakość, ale nie chciało mi się wyciągać profesjonalnego sprzętu, bo miałem niezbyt czyste ręce).
Do tego potrzebne są dwa klucze: nasadowy 8 mm i śrubokręt TORX 20 oraz szmatka do wycierania.
Torxem wykręcamy dwie śruby u góry obudowy filtra, a nasadowym wykręcamy dwie śruby u dołu obudowy (uwaga, nie zgubić gumowe podkładki), potem - UWAGA! - z tyłu są dwie metalowe zatrzaski (należy je odciągnąć w dół, by je uwolnić), następnie odczepiamy przy wylocie rurę (lekko ścisnąć zatrzaski).
Jeszcze lekko ściągnąć rurkę biegnącą pod obudowę z zatrzasku i wyjmujemy je.
Wymieniamy filtr na nowy po uprzednim oczyszczeniu wnętrza obudowy czystą szmatką.
Po tej operacji z powrotem je składamy w całość.
DSC_0203.JPG Tak widać silnik po zdjęciu obudowy. Po lewej stronie widać wtryskiwacze do LPG koło żółtego korka wlewu oleju.
Plik ściągnięto 79 raz(y) 67,79 KB
DSC_0204.JPG Zdjęta obudowa do góry nogami - widać dwie metalowe zaczepy (te trzeba je odczepić i potem zaczepić podczas demontażu i montażu obudowy).
Plik ściągnięto 67 raz(y) 82,31 KB
DSC_0205.JPG Z lewej nowy filtr, a z prawej zużyty....
Plik ściągnięto 39 raz(y) 84,63 KB
DSC_0206.JPG Widać różnicę, jak jest zanieczyszczony filtr....
Plik ściągnięto 33 raz(y) 81,22 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-25, 11:52
Ja też sam zmieniałem filtr powietrza po niecałych 14 kkm, wyglądał identycznie, ciekawe jak po tych 60 tys. a sama wymiana poszła o niebo szybciej niż w 1.2 16V w Clio seniora ale wiadomo - najgorszy pierwszy raz xD
route2000 fajnie ta nakładka na zderzak wyszła. Chyba się będę musiał zastanowić nad montażem bo jak pies z bagażnika wychodzi to haczy łapami o zderzak
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
Jak dla mnie lipa . Mój pies też zawsze wskakuje do bagażnika a ma znacznie wyżej .
Zwykle wskakuje przednimi łapami i się podciąga . Nakładka musi zakrywać rant bo zwykle on jest rysowany .
Zdjęcie mało dokładnie pokazuje, ale ta nakładka właśnie zakrywa rant zderzaka w dól jakieś 5-7 mm.
Jak będę miał auto to wrzucę dodatkowe zdjęcie, bo teraz pojechali do roboty (ja jestem teraz na urlopie).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-05-06, 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2016-07-01, 09:04 Zespolony przełącznik świateł i kierunków.
I stało się, pierwszy raz pojawiła się drobna, a jakże ważna awaria po dwóch latach użytkowania (ponad 52 tys. km). Przełącznik świateł odmówił posłuszeństwa i nie miałem świateł mijania.
W ASO u Nazaruka poszedł do wymiany zespolony przełącznik bez szemrania w ramach gwarancji.
I mogę dalej jechać....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W końcu znalazłem trochę czasu i przerobiłem tylne światła, bo jak wiadomo wśród użytkowników Lodgy nie było wstecznego po lewej stronie i przeciwmgielnego po prawej stronie. Po przeróbce już oba światła świecą symetrycznie.
Wielkie dzięki kieruję do kolegi Shreka, który na zlocie i na PW doradzał oraz podpowiadał mi swoje pomysły dotyczące przeróbki (miał już wcześniej zrobione).
Narobiłem sporo zdjęć jak to zrobić (dla laików). Zrobiłem taki myk, że kupiłem najpierw oba tylne wkłady do lamp, zamieniłem się z nimi, a swoje przerobiłem (po to by auto nie stało z braku tylnych lamp). Po przeróbce z powrotem je przełożyłem, a te kupione zwróciłem je do sprzedawcy (miałem prawo do zwrotu wg regulaminu - 14 dni).
Jak będę miał więcej czasu to zrobię taki tutorial.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W sobotę Lodzia była na regulacji zaworów w nieautoryzowanym warsztacie, a specjalizująca się w pojazdach francuskich (i nie tylko, bo również specjalizuje się w serwisach automatycznych skrzyń biegów).
Regulację dokonałem po przejechaniu blisko 37 tys.km, zawory wydechowe już były bardzo blisko podparte. Oprócz tego jeszcze zrobili diagnostykę komputerową. Za całość zapłaciłem 150 zł (dla niedowiarków słownie: sto pięćdziesiąt złotych, a ASO zażyczyło 250 zł bez diagnostyki, a z diagnostyką zapewnie około 400 zł).
Z ciekawości spytałem, ile kosztuje wymiana oleju silnikowego to powiedzieli, że 30 zł (tak, tak, to prawda) i mają tez oleje na miejscu.
Taki olej jaki używam to 4 litry ELF kosztuje 90 zł, a filtr oleju 30 zł.
Już niedługo wypnę zadek do ASO (gwarancja mi się skończy pod koniec kwietnia br.) za to, że zdzierają kasę za usługi.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-02-07, 15:31
To juz wiesz dlaczego nie jezdze do aso. Bylem tylko raz po 20kkm wymienili tylko olej i filtr i faktura 300 euro. W Polsce caly silnik kosztuje tysiac.
Dokonałem małej przeróbki z przednimi wycieraczkami, mianowicie dodałem funkcję czasowej regulacji przerwy. Do tej pory miała jeden czas przerwy, a teraz ma 4 czasy przerwy, oprócz tego zrobiłem chwilowe włączenie wycieraczki poprzez przycisk. Pomysł zaczerpnąłem z ruskiego forum .
Szczegóły przeróbki na naszym forum to tutaj .
Również wyłączyłem idiotyczny pomysł automatycznego włączania tylnej wycieraczki po wrzuceniu wstecznego biegu (sprawa jest doskonale znana nam na tym forum).
Potem rozwiążę sprawę wyłączenia dźwiękowej sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum