Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zaworek zwrotny spryskiwaczy szyb
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 14:41   

Z przodu wystarczy zastosować 1 i to bez żadnego cięcia
coś takiego http://allegro.pl/zawor-z...3976474379.html
umieścić w miejscu fabrycznego trójnika
Układ wygląda tak z pompki idzie wężyk do 1 dyszy (po stronie pasażera ) i tam jest trójnik który rozdziela płyn do 2 dyszy
operacja jest bez inwazyjna i w pełni odwracalna
Jak ktoś chce stosować 2 to niech pamięta że każda przeszkoda w układzie powoduje spadek ciśnienia .

Z tyłu nie wiem jak to wygląda ale pewnie 1 taki wystarczy http://allegro.pl/zawor-z...3976474228.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-16, 14:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 14:51   

Fajna cena tego zaworka , zamontuje sobie go na przodzie .
Dobra wskazówka Karenzo :-)
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-03-16, 17:32   

i ja już zamówiłem zaworki do swojego RUMUNA
tak nazwałem swój piątkowy nabytek :)
Ostatnio zmieniony przez filozofek 2014-03-16, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 18:00   

corrado napisał/a:
Fajna cena tego zaworka , zamontuje sobie go na przodzie .
Dobra wskazówka Karenzo :-)


Działał skutecznie ale po roku zapchał się.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 18:04   

jas_pik napisał/a:
Im bliżej spryskiwacza tym lepiej ( w tylnych drzwiach)


U mnie siedzie w komorze silnika, działa tak samo jak na końcu, gdyż zapobiega cofaniu się cieszy do zbiorniczka.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 18:04   

Można przeżyć wydatek 5pln co roku za zaworek ;-)
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-16, 21:29   

Na tył - czym bliżej zbiorniczka tym lepiej z tego co pamiętam jak to robiłem 6lat temu to ja tam miałem wstawioną zwykłą plastikową złączkę którą wywaliłem i wstawiłem zaworek zwrotny :-)
_________________
Pawlo
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-18, 00:53   

Ktoś napisze gdzie najlepiej i najłatwiej wstawić na tylną szybę ?
jutro chciałem to zrobić
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-18, 01:45   

W sandero pod maską widać przebieg weżyka do tylnego spryskiwacza. Dlatego by ułatwić zadanie tam zamontowałem. Poszukaj w okolicy zbiorniczka/pompki. Mój zaworek chyba jest pod kratką podszybia od str pasażera.

http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=150
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-18, 01:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-18, 12:11   

To się chyba nie uda bo na podszybiu mam zaślepkę podszybia .
Nie dało by rady gdzieś na aucie złapać ?
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-18, 12:43   

Karenzo napisał/a:

Nie dało by rady gdzieś na aucie złapać ?

Przebieg instalacji jest chyba podobny jak w mcv
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-18, 15:26   

Tak to wygląda u mnie
z przodu bez żadnego cięcia z tyłu kabelek przeciąłem miedzy klapą a dachem .
Z tyłu nie jestem jeszcze w pełni zadowolony najlepiej jeszcze 1 zaworek za zbiornikiem od razu dać . Niestety nie mogłem tego zrobić gdyż mam zaślepkę podszybia a jest ona przylepiona do podszybia .
Ale czuć poprawę z przodu luksus :lol:

1185383_218173121710233_1114486656_n.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 92,34 KB

1912497_218173105043568_1094973424_n.jpg
Plik ściągnięto 348 raz(y) 150,21 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-18, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-04-03, 13:14   

W Dusterze założyłem oba wężyki tj na przednie spryski (trójnik pod pokrywą maski) i na tylne (przy pompce tylnej przy zbiorniku płynu na podszybiu) - działają SUPER!!!
Jedna z fajniejszych modyfikacji jaką uskuteczniłem w Dusterze

Natomiast w Sandero II niestety tylko trójnik pod maską :(
Rozebranie osłony podszybia jest dużo bardziej skompliowane niż w Dusterze więc boję się, że coś urwę/połamię nim dobiorę się do wężyka sprysku tylnej szyby :(

Chyba, że ktoś da foto tutorial jak się do tego zabrać, żeby nie zepsuć?
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-04-03, 13:49   

Brak zaworka zwrotnego może mieć też zalety, podczas pory roku jesień/zima jeżeli zaskoczy nas pierwszy mróz z płynem letnim, to nie rozsadzi nam dysz spryskiwacza i wężyków, bo będą suche :-) . Ale co fakt to fakt bez zaworka zwłaszcza przy niskim stanie płynu w zbiorniczku trzeba trochę pod pompować nim coś chluśnie na szybkę.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-03, 16:25   

zamontuj ten zaworek tak jak ja z tyłu na łączniku klapy z dachem
_________________
Moje auto
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-04-04, 11:34   

Karenzo napisał/a:
zamontuj ten zaworek tak jak ja z tyłu na łączniku klapy z dachem


ale wtedy daje radę? czy na tym małym odcinku kilku cm jest na tyle płynu, żeby zlać szybę zanim dopłynie ten ze zbiornika?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-04, 12:20   

Powiedzmy że skraca czas oczekiwania o 60 %
zawsze to coś bez kombinowania .
Ja jak będę miał okazie to dołożę drugi za zbiornikiem
_________________
Moje auto
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-04-04, 12:29   

ja zamontowałem takie zaworki w poprzednim aucie, problemem było cieknięcie spryskiwaczy po wypływie płynu. nawet lekko przebarwiła się maska. mam nadzieję, że w dusterze ten kłopot nie wystąpi.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-04, 13:04   

Wiecie co, mam małą sugestię. Warto zainstalować z przodu trójdrożny zawór zwrotny i - UWAGA - jednakowe długości wężyków do dysz. W ten sposób niemal od razu z dwóch dysz leci płyn na szybę. Ja mam tak zrobiony w swoim samochodzie, ale podobnie z tym, że mam zwykły trójnik i dwa równe wężyki do pojedynczych zaworków przed samymi dyszami i jest git. :-) Równe wężyki powodują, że płyn płynie taką samą długością drogi od trójnika do dysz.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-05, 22:19   

route2000 napisał/a:
Wiecie co, mam małą sugestię. Warto zainstalować z przodu trójdrożny zawór zwrotny i - UWAGA - jednakowe długości wężyków do dysz. W ten sposób niemal od razu z dwóch dysz leci płyn na szybę. ….Równe wężyki powodują, że płyn płynie taką samą długością drogi od trójnika do dysz.


Mam trójnik z zaworkiem zwrotnym, oba wężyki fabryczne czyli jedan jest dłuższy i oba spryskiwacze mgłowe natychmiast równocześnie startują opryskując szybę. Dzięki zaworkowi zwrotnemu płyn do szyb zawsze jest w rurkach, nie cofa sie do zbiorniczka. Różnica długości w tej sytuacji nie ma znaczenia.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-06, 09:55   

menkintosz, to prawda jak jest zaworek zwrotny, ale jak ktoś ma tylko np. uszkodzony fabryczny zawór zwrotny umieszczony przy zbiorniku płynu spryskiwacza i jest trudno dostępny to takie rozwiązanie pomaga i jest to bezinwazyjna naprawa. Ja taki wcześniejszy eksperyment zrobiłem w obecnym Scenicu tak dla ciekawości. Popieram słuszną rację menkintoszowi, że długość wężyka za zaworkiem zwrotnym nie ma znaczenia :-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-11, 20:50   

http://www.daciaklub.pl/f...1743895#1743895
SVENSON napisał/a:
w MCV jeszcze przydał by się zaworek jednokierunkowy, bo płyn leci na szybę po miesiącu

Racja. Ale zdjęcie podszybia i montaż nie jest zbyt skomplikowany.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-11, 20:58   

arnold napisał/a:
Racja. Ale zdjęcie podszybia i montaż nie jest zbyt skomplikowany.

Właśnie muszę wybrać najmniej inwazyjne ulokowane zaworka.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-15, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 08:33   

SVENSON napisał/a:
Mam na myśli Lagune 2.

A w MCV jeszcze przydał by się zaworek jednokierunkowy, bo płyn leci na szybę po miesiącu :roll:

Potwierdzam, wycieraczka zdąży na sucho "umyć" szybę zanim płyn poleci :-D .
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-12, 14:26   

Nie pamiętam właśnie czy przewód idący do tyłu jest dostepny bez demontażu zbiornika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne