Bez sensu - sam to zrobisz za pomocą ddt4all na standardowym osprzęcie .
Kupować za 150 zł ?
Ale reklama dźwignią handlu . Płaca Ci za nią ?
To może zacznę sprzedawać tła do MN z fotką kierowcy po 100 zł ?
Ktoś chętny ?
To jest dopiero personalizacja .....
Światła przeciwmgłowe nigdy nie miały niczego oswietlac.
Założenie od początku stosowania jest takie samo, poprawa widoczności pojazdu dla innych użytkowników drogi. Czyli punkty świetlne jak najniżej pod linią mgły. Zazwyczaj mgła im bliżej podłoża to jest rzadsza.
_________________ Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2018-05-01, 08:18, w całości zmieniany 1 raz
Światła przeciwmgłowe nigdy nie miały niczego oswietlac.
Założenie od początku stosowania jest takie samo, poprawa widoczności pojazdu dla innych użytkowników drogi. Czyli punkty świetlne jak najniżej pod linią mgły. Zazwyczaj mgła im bliżej podłoża to jest rzadsza.
Chyba nie do końca. Kiedyś był przepis, że trzeba jechać na postojowych+przeciwmgielne. Nie wolno było jechać jednocześnie na przeciwmgielnych i światłach tzw. krótkich. W głupim Polonezie, przeciwmgielne, bardzo dobrze radziły sobie z mgłą i po wyłączeniu krótkich też była całkiem spoko widoczność.
Światła przeciwmgłowe nigdy nie miały niczego oswietlac.
Założenie od początku stosowania jest takie samo, poprawa widoczności pojazdu dla innych użytkowników drogi. Czyli punkty świetlne jak najniżej pod linią mgły. Zazwyczaj mgła im bliżej podłoża to jest rzadsza.
Chyba nie do końca. Kiedyś był przepis, że trzeba jechać na postojowych+przeciwmgielne. Nie wolno było jechać jednocześnie na przeciwmgielnych i światłach tzw. krótkich. W głupim Polonezie, przeciwmgielne, bardzo dobrze radziły sobie z mgłą i po wyłączeniu krótkich też była całkiem spoko widoczność.
Zgadza się, dlatego przeciwmgłowe można załączyć już z pozycji postojowych / pozycyjnych.
Często jest też tak, że mijania we mgle pogarszają sprawę. Teraz w każdym nowym samochodzie przeciwmgłowe świecą tak kulawo, że czasami nawet nie widać że świecą z za kierownicy
_________________ Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
tak sobie przeglądam ten temat bo już nie długo będę zakładał tzw.doświetlanie zakrętów---[po1-nie ruszam tematu homologacji-oki]
użytkownicy -zapewne zauważyliście że światlo z naszych halogenów to delikatnie mówiąc porażka żarówki H16 [jeśli dobrze pamiętam] są używane do świateł dziennych [ około-18W]
jeśli zamontujecie żar.H11 [55W] no niestety plastyk tego nie wytrzyma.....mała uwaga....pasują halogeny od Scenica II...[sam już wymieniłem- mogę podać foto dla zainteres...]
no niestety jest też pewien "minus" te od SC. odbłyśniki są zamontowane w hologenie głębiej niż orginal dusterka-czyli inny kąt świecenia....jak podłącze chodż na chwilę to sprawdzę jak świeci w nocy....
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2019-04-01, 17:29
Powinieneś jeszcze po włączeniu doświetlania ustawić parametry z oznaczeniem Cxx
Są to parametry odpowiedzialne za kąt skrętu kierownicy, jasność przy skręcie bez kierunkowskazów i z nimi oraz szybkość wygaszania
Jako, że nie miałem nigdy styczności z takimi światłami (widziałem tylko w Fiacie Tipo znajomego, że jak skręcał to się halogen zaświecał) mam jedno pytanie. Mam rozumieć, że podstawowym warunkiem dla tej funkcji z doświetlaniem zakrętów jest wymiana obecnych halogenów na inne? Jaka jest właściwie ta zasada doświetlania? Czy jest to tylko dodatkowe załączanie się odpowiedniego halogena od strony skrętu, czy muszą tu być zamontowane jakieś specjalne ruchome halogeny tzn. np. z ruchomym odbłyśnikiem i jakimś siłownikiem? coś jak w reflektorach?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-02, 08:51
Gdy nie masz osobnych żarówek do doświetlania (jak w niektórych wersjach Passata B8), to po prostu zapala się lewy, albo prawy halogen. Nic się tam nie rusza. Doświetlanie halogenami jest doświetlaniem statycznym, zaś te ruchome soczewki/odbłyśniki to doświetlanie dynamiczne zgodne (mnej więcej) z kątem ruchu kierownicy. I jest w lampach głównych auta.
Doświetlanie statyczne daje tyle, że lekko lepiej masz doświetloną część podłoża przed autem od strony któregoś z przednich narożników. Jak na ciemnej drodze zapalisz halogeny, to zwróć uwagę, że one nie tyle świecą dobrze do przodu, co właśnie bardziej na boki, na pobocze.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-04-02, 13:47
Jak dla mnie to wcale nie potrzebny bajer, nic specjalnie wiecej nie widac. Mam to w kFiacie gdzie mozna to wl/wyl z poziomu menu zegarow.
Dziala to na podstawie czujnika skretu, kierunkowskazu i predkosci pojazdu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ok , dzięki za opis działania. raczej nie będę się bawił w tą modernizację z doświetlaniem, skoro to nie za bardzo daje efekty.Na dziś dzień bardziej jestem za aktywowaniem czujnika deszczu, do wycieraczek, ale czekam co koledzy stwierdzą, jak dostaną już kable.
Takie doświetlanie jest bezużyteczne w mieście, ale już jak ktoś mieszka przy nieoświetlonej żużlówce 500 metrów od asfaltu to w nocy może zrobić różnicę.
Jak jestem u teściów to często świadomie ręcznie włączam halogeny żeby do nich wjechać.
Gdybym tam mieszkał na stałe, pewnie byłbym pierwszy w kolejce do włączenia doświetlania. Ale że tylko bywam, to nie będę kombinował.
U mnie działa włączyłem według przepisu i doświetlanie zakrętów też :). Trochę mnie to denerwuje, że opcje są tylko wyłączone. Co więcej parametry doświetlania w komputerze były ustawione tylko należało włączyć opcję doświetlania
To super, ja jeszcze czekam na zamówiony skaner OBD i będę działał. Mam jeszcze w planie zaprogramować na wyświetlaczu komputera wyświetlenie zegarka i temperatury zewnętrznej. Zegar jest wtedy niezależny od MediaNav i ustawia się go z kierownicy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-15, 19:48
polon18 napisał/a:
Powinieneś jeszcze po włączeniu doświetlania ustawić parametry z oznaczeniem Cxx
Są to parametry odpowiedzialne za kąt skrętu kierownicy, jasność przy skręcie bez kierunkowskazów i z nimi oraz szybkość wygaszania
Ustawiłem doświetlanie zakrętów, ale według mnie halogeny włączają się zbyt wcześnie (przy bardzo niewielkim wychyleniu kierownicy), więc mam pytanie odnośnie powyższego posta:
jakie wartości wpisać w tych okienkach? Jaki jest % standardowy kąt wychylenia kierownicy i jaka jasność halogenów? Tam jest tylko "No value".
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum