Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Klimatyzacja nie działa
Autor Wiadomość
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-04, 16:52   

W ASO diagnozy mi nie dali (to znaczy mam wszystko "na gębę". Skasowali nie za jakieś 0.8h i tyle). Tyle samo co w ASO wcześniej zapłaciłem w serwisie gdzie przebadali cały układ, uzupełnili czynnik - to znaczy spuścili stary i nabili nowy, podłączali na boku samą cewkę aby sprawdzić czy zadziała i zadziałała dobrze, na chwilę wstawili swój czujnik ciśnienia i nic nie pomogło, sprawdzili rezystory i więcej pomysłu nie mieli (ale też nie są specjalistami od DACII) - poradzili aby jednak udać się do ASO bo mogą mieć lepszy sprzęt albo wiedzieć coś czego oni nie wiedzą.

W ASO powiedziałem co miałem zrobione w poprzednim serwisie(aby uniknąć ponownego nabijania klimy, za którą pewnie musiałbym zapłacić) więc na paragonie z ASO mam tylko pozycję
"3999 Diagnostyka komputerowa CLIB " (ilość 0,7) i nic więcej. Faktem jest, ze siedziałem w tym ASO 6h więc nie wiem czy tylko to wpisali abym za coś zapłacił a w rzeczywistości siedzieli nad tym 6h. Przedstawili wnioski i propozycje, które opisałem powyżej.

Stąd nie wiem nawet co temu elektrykowi/elektronikowi musiałbym powiedzieć aby miał co porównać.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-04, 19:48   

Wystarczy sprawdzić czy na wyjściu ECU pojawia się napięcie załączajace sprzęgło sprężarki - miernik uniwersalny i sprawdzamy odpowiedni pin we wtyczce złącza komputera wtrysku.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-04, 21:06   

Może być wszystko. Od zbyt dużego ciśnienia w układzie i zaklejonego zaworu upustowego, aż po zatartą sprężarkę.
Gdzie był robiony serwis układu? W porządnym warsztacie czy w namiocie pod marketem?
Pozostaje podjechać do mechanika i zrobić przegląd.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-05, 00:55   

Panowie? Gdzie trzeba serwisować żeby mieć za dużo czynnika :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-05-05, 03:08   

Na początek sprawdź czy dochodzi zasilanie do sprężarki. Następnie podaj napięcie na krótko ( tylko na chwilę) i w ten sposób wykluczysz usterke elektryczna i sprawdzisz czy sprężarka klimatyzacji pracuje.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-05-05, 06:48   

miałem taki przypadek w robocie że klima raz za kiedy się włączała, na prawdę sporadycznie, po podaniu prądu na sprzęgiełko klima chodziła winowajcą był uszkodzony czujnik ciśnienia (presostat)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-05, 07:42   

A nie można przełożyć używanego ecu za pre stów ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 08:35   

Można choć wtedy trzeba go zaprogramować , chyba łatwiej na początek sprawdzić miernikiem w 5 minut.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 08:37   

toka93 napisał/a:
Panowie? Gdzie trzeba serwisować żeby mieć za dużo czynnika :)

U każdego Janusza który nie odróżnia Logana 1 od Logana 2 w którym jest połowa czynnika.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-05, 10:17   

toka93 napisał/a:
Panowie? Gdzie trzeba serwisować żeby mieć za dużo czynnika :)
Widzę że mało rzeczy widziałeś. Pójdziesz do Mietka co robi w garażu, albo pod market gdzie mają kombajn, usłyszysz Paniee to tylko Dacia, po co mi instrukcja" i napełni na oko.
Widziałem w Punto kumpla jak idiota napełnił układ a że czynnik uciekał przez zawór upustowy, to zalał go żywicą. Bo przecież im więcej tym lepiej.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-05, 10:24   

Dobrze, że jestem uczulony na fuszerkę. Maszyny do klimy chyba mało, które mają ręczne podawanie. Wybiera się z bazy pojazd i on sam wie ile podać.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-05, 10:32   

Szczerze? Komputery do 1,5 dci chodzą po 50zł + programowanie pod auto i zamykasz się w kwocie 300zł a nie jak w ASO 3500zł.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 10:56   

Wlasnie dobijalem po znajomosci, nabil ale mowi ze sprezarka sie nie załącza i trzeba sprawdzać co jest jego przyczyną. Sprawdzal wg ksiazki, dopytal ile KW itd wiec myślę ze tutaj raczej w porzadku. Jak sprawdzic ten czujnik?
 
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 11:00   

Dziękuję za wszystkie porady.

Ale mam jeszcze pytania:
>>sprawdzamy odpowiedni pin we wtyczce złącza komputera wtrysku.
A czy ktoś wie który to PIN (w komputerze widzę 3 wiązki więc sprawa dla mnie nie taka banalna).
Czy aby to sprawdzić muszę wypinać wiązki czy wystarczy gdzieś przyłożyć miernik i sprawdzić. Byłbym wdzięczny za odpowiedź bo nie chcę unieruchomić auta przez brak doświadczenia (wypnę, źle wepnę, zruszę coś innego itp)

>>Komputery do 1,5 dci chodzą po 50zł + programowanie pod auto
>>i zamykasz się w kwocie 300zł a nie jak w ASO 3500zł.
Z tymi cenami to różnie. Istotnie znalazłęm komp i za 40 PLN jak i 500,. I teraz pytanie. Który wybrać. Czy musi być pełna zgodność z numerami na moim komputerze ?
Druga sprawa. A jak programować. Czy to załatwia ASO ? 250 jak na ASO to chyba trochę niska kwota.
A jeśli samemu to czy są gdzieś jakieś poradniki jak się tym bawić ?

Zakładam, że ten ECU to jest sprzęt przykręcony tuż przy akumulatorze (w mojej DACIA).

Najbardziej boję się tego aby się nie okazało, że to jakaś duperela a ja zacznę rozkręcać komp, wymieniać go a po wszystkim dalej nie będzie działało.

Czy ktoś wie czy w komputerze jest może jakiś przekaźnik, który mógłby za to odpowiadać (np uszkodził się ze starości i nie załącza). Przekaźniki w zewnętrznej skrzynce sprawdziłem i one działają (zrobiłem chwilową przekładkę z przekaźnikiem ze świateł przeciwmgielnych ale nic nie pomogło).
Więc gdyby coś takiego jeszcze było w komputerze może było by wiadomo dlaczego mogło się uszkodzić.
A może pod obudową tego ECU są tylko scalaki i trzeba się dobrze znać na elektronice aby cokolwiek sprawdzić.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-05, 11:24   

A może winny włącznik? Zdarzały się przypadki, że przycisk nie działał a ludzie szli w drogie wymiany.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-05, 11:51   

W kabinie jest BSI który odpowiada za wentylacje od niego bym zaczynał
to przy akumulatorze to sterownik wtrysku
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-05, 11:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 11:52   

Tu masz rozpiskę pinów w ECU K9K w Delphi - pin środkowej wtyczki B3, najlepiej zidentyfikować ten przewód , wbić w niego cienką igłę i sprawdzać czy pojawia się napięcie po włączeniu klimy. Z pinologii wynika że jest to drugi od góry w drugim rzędzie od prawej strony.

Delphi_ECU_pinout_4504753.jpg
Plik ściągnięto 302 raz(y) 208,84 KB

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-05-05, 12:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 13:18   

Po prostu niech sprawdzi czy dobijał do 480 czy 750 gramów:
http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 15:38   

Dobra podjade do niego i zapytam , dzieki za sugestie.
Z drugiej strony wlaczylem dzis klime po przejechaniu 70 km i za kazdym razem działała. Reagowala na kazdy wcisk guzika. Juz nie wiem co o tym myśleć, wyglada na jakis błąd elektroniczny..
 
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 16:35   

Wbicie się igłą to jednak nie takie proste bo cała wiązka już od wtyczki jest owinięta taśmą izolacyjną. Więc trzeba by to wszystko odplątać.
No chyba, że wiadomo gdzie ten kabelek wchodzi (czy do skrzynki z bezpiecznikami pod maską - mógłbym tam przyłożyć miernik to może być coś pokazało).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 17:17   

No to wyjmij wtyczkę z Ecu i cieniutkim druckiem w izolacji wepnij się do tej złączki 3B we wtyczce a następnie ostrożnie wepnij ją z powrotem do Ecu tak aby nie zrobić zwarcia. Zresztą wystarczyłoby ustalić jaki kolor ma ten konkretny przewód patrząc od strong wtyczki a następnie odszukać go w wiazce i tam się wpiąć.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-05-05, 17:21   Re: Klimatyzacja - nie włącza się - wina komputera wtrysku

Przemek1500 napisał/a:
Mam problem z Klimatyzacją.
Od pewnego czasu nie włącza się. Myślałem, że problem jest z brakiem czynnika. W serwisie poza ASO uzupełnili wszystko i dalej problem. przejrzeli i sprawdzili wszystkie elementy (włącznie z czujnikiem ciśnienia) ale nic nie dało. Dalej się nie włącza. Jeśli podłączyli prąd bezpośrednio na cewkę klimatyzacja włącza się poprawnie i chłodzi. Poradzili aby udać się do ASO - może oni coś wymyślą.
W ASO stwierdzono, że "komputer wtrysku" (chyba komputer silnika) nie pozwala się klimatyzacji włączyć i to on (komputer) jest uszkodzony. W grę wchodzi więc albo kupno nowego (3500PLN) albo naprawa istniejącego przez sprawnego elektronika (mają takowego i mogą pośredniczyć w całej naprawie).
Tyle, że tutaj mam pewne obawy. Czy na pewno uda się naprawić, czy czegoś elektronik nie zepsuje w tym komputerze, czy w ogóle naprawa pomoże. O problemach z elektroniką w samochodach słyszałem już wiele rzeczy włącznie z tym, ze czasem problem może powodować
uszkodzona/sparciała wiązka.
Stąd mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś spotkał się z tym problemem, jak oceniacie szanse naprawy takiego komputera itp.

Komputer DELPHI, 1.5 DCI 2009 rok.


Read out errors yourself and test climate relay control with Pyren and Elm Interface.
https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/
If no electrical faults and the relaytest a have negative result,
then disconnect the climate relay from the engine control and install a separate switch.

pic512.png
Plik ściągnięto 43 raz(y) 29,49 KB

 
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 17:38   

eastcowboy napisał/a:
Read out errors yourself and test climate relay control with Pyren and Elm Interface.
https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/
If no electrical faults and the relaytest a have negative result,
then disconnect the climate relay from the engine control and install a separate switch.


Pytania.
1. Czy ktoś mógłby podać namiary gdzie kupić odpowiedni interfejs do wykonaniaa tego testu (zgodny z moją DACIA).

2. Czy ktoś robił takie obejście i wie gdzie wpiąć taki włącznik aby omijał komputer ? Jak najprościej podciągnąć go do kabiny albo i wpiąć się do oryginalnego włącznika (to byłoby jeszcze lepsze ).

Zgadzałoby się to z diagnozą pierwszego mechanika (podłączali napięcie bezpośrednio na cewkę i klimatyzacja poprawnie działała). Oczywiście układ będzie nieodporny np na wskazania czujnika ciśnienia (jak rozumiem sygnał z czujnika przetwarza komputer a skoro omijam komputer to omija i ten czujnik).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 17:51   

Poszukaj tu na forum jest temat o elm327 i pyren.
Ale ja bym najpierw wykluczył problem z kablami sprawdzając napięcie na wyjsciu z Ecu.
 
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 18:07   

DrOzda napisał/a:
No to wyjmij wtyczkę z Ecu i cieniutkim druckiem w izolacji wepnij się do tej złączki 3B we wtyczce a następnie ostrożnie wepnij ją z powrotem do Ecu tak aby nie zrobić zwarcia. Zresztą wystarczyłoby ustalić jaki kolor ma ten konkretny przewód patrząc od strong wtyczki a następnie odszukać go w wiazce i tam się wpiąć.


1. Czy aby wypiąć wiązkę trzeba odłączyć akumulator ? jeśli tak czy wystarczy tylko + czy także - ?
2. Czy ktoś to już wypinał i można to zrobić bez wykręcania komputera. Jest mało miejsca ale może się da ? wiem, że jest tam pewna blokadka, którą trzeba odchylić. Ale czy muszę bardzo szarpać za wtyczkę czy nie trzeba specjalnie się wysilać ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne