Zapewne dobry interfejs OBD występujący w wersjach Bluetooth, WiFi lub USB można poznać po tym że bez względu na sposób komunikacji tak samo łatwo łączy się z samochodem bo to ten sam sposób komunikacji a różnica jest w układach pośredniczących tj. bluetooth , wifi lub USB a telefonem\laptopem. Warto jednak do tego urządzenia trochę dołożyć i kupić od razu coś lepszego nawet jeśli to tylko proste złącze a nie jakiś mini komputer diagnostyczny. Interfejsy za 20zł często jednak nie działają tak jakbyśmy tego oczekiwali. Moim zdaniem to jednak WiFi jest najprostsze do podłączenia bez blokowania bluetooth w telefonie, które najczęściej jest wykorzystane do zestawów głośnomówiących a nadal mamy połączenie bezprzewodowe którego zalety są bezkonkurencyjne w porównaniu do połączenia kablowego USB. Łącząc po WiFi masz wszystko: zestaw głośnomówiący, Internet przez dane komórkowe , połączenie bezprzewodowe a jak chcesz to możesz czytać błędy z 50m
OBD z poprzdniego postu można kupić w chinach http://pl.aliexpress.com/...earchweb201603_
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-07-13, 10:28, w całości zmieniany 3 razy
Interfejsy za 20zł często jednak nie działają tak jakbyśmy tego oczekiwali. Moim zdaniem to jednak WiFi jest najprostsze do podłączenia bez blokowania bluetooth w telefonie
Jeżeli chcesz cały czas mieć wtyczkę w gnieździe to ok. Ja ją mam tylko do podpinania laptopa do auta, zatem to jak się komunikuje nie ma dla mnie znaczenia.
PS. Używaj przecinków!
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-07-13, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Tak, ja mam wtyczkę cały czas w gnieździe dzięki czemu namierzam błędy oczekujące, bo te potrafią się kasować po wyłączeniu silnika, a tak to dostaje powiadomienie o wykryciu tego błędu w ciągu 2 minut jak się pojawi. Dla przykładu ostatnio wykrywam błąd U0401, który pojawia się, ale najczęściej po ponownym uruchomieniu już go nie ma. Tylko raz ten błąd przeszedł mi w 'zapisany'. Zresztą ASO stwierdziło, że ma związek z AddBlue – jednak brak na niego aktualnie procedury… muszą zawiadomić Warszawę … bla bla bla.
Po co te przecinki?
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-07-14, 07:30, w całości zmieniany 1 raz
Opcja-> TripComputerType_CF zmieniamy wartość na Petrol/GPL
Jak wygląda obliczanie spalania przez komputer podczas jazdy na LPG? Nie wskazuje głupot? Dziś pierwszy raz modyfikowałem kilka rzeczy w moim nowym autku, jak S&S, automatyczna wycieraczka tylna, czy zegarek i temperatura na wyświetlaczu. Ale miałem obawy czy uruchamiać też komputer do spalania, kiedy to instalacja LPG chyba nie jest sprzężona z ECU na tyle, by potrafiło to 'rozmawiać' ze sobą i wskazywać rzeczywiste wartości?
Ale miałem obawy czy uruchamiać też komputer do spalania, kiedy to instalacja LPG chyba nie jest sprzężona z ECU na tyle, by potrafiło to 'rozmawiać' ze sobą i wskazywać rzeczywiste wartości?
W najgorszym wypadku musisz dodawać 15-25% w pamięci :) Ja mam tak w megane ii.
Super temat.
Ja jestem trochę zielony... i mam dwa pytania.
1) Mam Dacia Logan MCV II rocznik 2017, mam oczywiście OBD-II (aplikacja android Dacia Service Reset działa bez zarzutu) - ale czy ddt4all jest dla mnie, czy tylko dla Duster? Głównie wkurza mnie ta wycieraczka przy wstecznym i może udało by się coś w wyświetlaczu komputera zmienić.
koledzy pytanie jak uruchomić wskazania lpg tj zasięg , przebyty dystans itp mam ELM i program ecu twekaer ale niestety po właczeniu odpowiednich opcji niby następuje reset ale na wyświetlaczu wskazników nic nie ma mam odblokowane wskazania dla paliwa i wszystko działa poprawnie , oraz odblokowany zegar godzinowy którego nie miałem . pojazd DDII 1,6 zlpg z 2019r wersia essential . wiem ze można to uruchomić i działa . koledzy z grupy GO Duster na FB maja to uruchomione i działa tylko że mają wersję z silnikiem 1,0 z lpg .
Marka: Nie Dacia
Model: nie Logan
Silnik: nie 1.6
Dołączył: 20 Lip 2020 Posty: 3 Skąd: CKMK
Wysłany: 2020-07-20, 21:28
czy skoro DDT2000 działa z interfejsami USB KKL to jest szansa że DDT4ALL też zadziała ?
pytam bo mam ochotę skorzystać z DDT4ALL w starszej renówce gdzie nie ma CAN
Marka: Nie Dacia
Model: nie Logan
Silnik: nie 1.6
Dołączył: 20 Lip 2020 Posty: 3 Skąd: CKMK
Wysłany: 2020-07-20, 21:40
laisar napisał/a:
jazzzy napisał/a:
czy skoro DDT2000 działa z interfejsami USB KKL to jest szansa że DDT4ALL też zadziała ?
Tak, działa.
super zatem kupuje interfejs i będę walczył, mam tylko nadzieję że komp z auta nie będzie do mnie gadał po francusku bo kolega mnie straszył że na starszej wersji DDT2000 tak właśnie miał i temat odpuścił
Marka: Nie Dacia
Model: nie Logan
Silnik: nie 1.6
Dołączył: 20 Lip 2020 Posty: 3 Skąd: CKMK
Wysłany: 2020-07-20, 22:14
odpaliłem program w wersji demo, dograłem bazę ECU ale widzę że w wyborze aut jest ich mniej niż faktycznie jest plików XML, można sobie wyedytować któryś z plików konfiguracyjnych i dodać własny pojazd z powiązaniem do wskazanego XML ?
Witam
Posiadam Renault Megane 2016 III GrantTour czy jest możliwe w DDT4ALL zaprogramować w czasie START-STOP
1. Automatyczny hamulec ręczny aby się sam załączał tak jak np. przy ręcznym wyłączeniu silnika,
2. Na czas START-STOPU przełączenie świateł z mijania na tryb dzienny led w celu oszczędzania energii.
Dodam, że mam odpowiednio przygotowany kabel do takich zmian.
ps.
Jeżeli temat jest już poruszany proszę o link do działu
_________________ Renault Megane
Ostatnio zmieniony przez Megane 2020-07-25, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Jestem posiadaczem Dacii Duster I z 2016. Mam kilka pytań dotyczących programu DDT4ALL.
Czy dla mojego modelu można
1) włączyć temperaturę zewnętrzną na komputerze (mam czujnik w lusterku)
2) włączyć średnie spalanie - czy trzeba coś dokupować, czy jest to związane tylko z oprogramowaniem
Będę wdzięczny o jakieś linki do w/w tematów jeśli są rozwiązania :) lub nakierowanie.
Ostatnio zmieniony przez beny2k 2020-07-28, 14:23, w całości zmieniany 1 raz
Posiadam dokkera 2017r.
Po zeskanowaniu ecu po CAN brakuje mi komputera od "EMM". Czy to znaczy, że mogę zapomnieć o RDL, mimo, iż mam żarówki w reflektorach? Jedyne co mi się udało wyłączyć to start & stop. Z góry dziękuje za odpowiedź
Mam ESP i jestem ciekawy czy da się włączyć w Lodgy Hill Holder?
Gdzieś to czytałem na ruskiej stronie o tym, ale to było dla Sandero Stepway.
Jak komuś się udało to niech się podzieli wiadomościami.
Ptrzebowałbym tą stronę do sandero
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum