Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-03, 22:51
Panelu pokręteł nie trzeba odkręcać bo trzyma się na zaczepach. Wystarczy go odczepić, włożyć do środka i obrócić. Dostęp do żarówek jest wtedy idealny
A to różnie - u mnie jest przykręcany. Robiąc po omacku warto wiedzieć z grubsza, gdzie są te . U mnie dokładnie pośrodku między pokrętłami - jest ich 3, a żarówki - 2. Może lusterko albo endoskop, jak ktoś ma ten gadżet.
Wymieniłem dziś dwie żarówki podświetlające pokrętła nawiewów (stare były czarne i spalone), ale niestety po włożeniu ich do tych dziur (a się człowiek namęczył) nie świecą nadal. Kilka razy wyjmowałem je, poprawiłem wąsy i zamontowałem, ale nadal nie świecą. Co może być przyczyną? A jak bezpiecznik to który? Dotyczy Dacii Dokker 2013 rok produkcji. Z góry dzięki...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-08-28, 15:57
No naprawdę dużo 3- 5 min.
W instrukcji obsługi wypisane są tylko podstawowe systemy, a reszta podpięty jest razem z nimi. Czyli na jeden bezpiecznik może przypadać 2 lub więcej obwodów.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Sprawdziłem wszystkie w środku pod nogami kierowcy i wszystkie bezpieczniki są dobre. Co to może być jeszcze i czemu nie działa to cholerne oświetlenie?
(Ale najlepiej sprawdzić po prostu czy po włączeniu świateł pozycyjnych pojawia się napięcie w samej wtyczce wpinanej w konsolę sterowania klimatyzacją - pin nr 7.
No i jeszcze czy oprawki żarówek są w ogóle poprawnie wkręcone do końca...).
w dniu dzisiejszym wymieniłem padniętą żaróweczkę nawiewów , mimo kłopotów manualnych udało się , wymieniłem tą nad pokrętłem "zimno -Ciepło " , ale z tą co jest po lewej stronie będzie o wiele gorzej, ale na razie świeci,
całkowity koszt to 8 żarówek za 12 zł czas pracy ok 10 min
bez szczypiec jest ciężko... mi się udało bez problemów tu i tu tylko nie działają... czy może ktoś zobaczyć jak u Was jest z tymi bezpiecznikami i dlaczego pod F19 mam 5A i czy ma to znaczenie co do świecenia tych diod? Bo nie wydaje mi się, aby to miało znaczenie.
A czy może ktoś mi zaznaczyć na tym zdjęciu którym wstawiłem - moich bezpieczników w samochodzie, który dokładnie bezpiecznik odpowiada za te żaróweczki - proszę:)
Trafiłem na diodki W2W odpowiednie do panelu, Duster 2010. Opis na aukcji: Żarówka LED COB W2W W1,2W T5 R5 3D 360", Rodzaj diody LED: COB 3D, Napięcie: 12V, Moc: 0,1W, Barwa światła: Śnieżnobiała, Długość żarówki: 16 mm, Szerokość żarówki: 6 mm
Tym razem zamiast klucza do skrzynek, który jest trochę za duży i nieporęczny, użyłem przedłużonej nasadki sześciokątnej nr 9 - "kamienia" z kompletu kluczy nasadowych o długości około 4cm. Wystarczyła, aby obrócić żarówkę siłą palców, a choć to sześciokąt - dobrze się spiął z prostokątną żarówką i klejem - glutem na niej.
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2021-04-28, 17:23, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2022-01-19, 08:36 Spalony bezpiecznik przy wymianie żarówki przełączników
Dzień dobry
Dacia Dokker 2018 Diesel
po dorwaniu się do panelu podświetlenia ,po poruszaniu jedną , z dwóch ,żarówek , jedna odpaliła. Druga przy ruszaniu , (kręceniu) śrubokrętem zrobiłem zwarcie ,poszedł jedne bezpiecznik 5Amper.
Po wymianie bezpiecznika nadal brak podświetlenia na :
- panelu przełączników,(nowe żarówki zamontowane)
- radio przełączniki,
- tył oba pozycyjne , (nowe żarówki zamontowane)-przednie są oba
- tył podświetlenie rejestracji (nowa żarówka zamontowana)
pytanie , co poszło jeszcze nie tak, od tego zwarcia zanim bezpiecznik wywaliło.
Przekaźnik ?? wątpliwe żeby żarówka była wpięta szeregowo (jak w starych światełkach choinkowych) więc raczej nic więcej z tej żarówki nie było zasilane. Za to przekaźnik może być wspólny. Czy po włożeniu bezpiecznika sprawdziłeś czy go znowu nie upaliło - zwarcie może być trwałe w tej oprawce gdzie grzebałeś..
Bez wyraźnego i niezbędnego powodu nie grzeb w elektryce pod napięciem.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-01-19, 13:12, w całości zmieniany 3 razy
wszystkie bezpieczniki zmierzone dwustronnie w kabinie i w silniku są ok na jednych pojawia się dopiero po odpaleniu przez przekaźnik
ze względu że, wew. przekaźniki 2 szt. ,są takie same , jak w silniku, to przez podmianę ,jednego , odpowiedzialnego, za włącznie w silniku 4 bezpieczników też sprawdzone nie wróciło, zasilanie.
Czy czasem jakiś moduł komfortu się nie spalił i wymaga resetu ?
udało się po wciagnieciu spalonego bezpiecznika , włożyłem w imne miejsce elektryk wsadził swój we właciwe i wszystko działa , taka przygoda i nerwy.
zdjęcia bezpieczników
Witam. Koledzy przepaliła mi się żarówka od deski gdzie nawiew. Jakoś ją wyciągnąłem. Szukam ale nigdzie nie mogę jej znaleść.. Może ktoś ma zna symbol ? Wyjąłem ją z tego plastiku i nie wiem czy to w całości trzeba kupić. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum