Komputer poduszek nie jest w sieci MediaCAN, więc krosowanie nic nie pomoże - ale i nie jest potrzebne, bo powinno się udać z nim połączyć normalnie, tylko OIDP trzeba precyzyjnie wybrać właściwy moduł...
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-11, 18:58
laisar napisał/a:
bo powinno się udać z nim połączyć normalnie, tylko OIDP trzeba precyzyjnie wybrać właściwy moduł...
Nie próbowałem czy połączyłby się wybierając moduł Airbag z listy, bo zauważyłem już różnicę po wybraniu opcji "Auto skanowania modułów" poprzez interface iCar Pro moduł ECU Airbag między innymi pojawił się na liście, a poprzez interface STN1170v3 nie zgłosił się. Ale!:
Ad.3.
Zagłębiłem się w temat wersji i firmware, wiec jak coś mogę pomóc i pozostawiam info dla potomnych.
Okazało się, że dla mojego kabelka STN1170v3 od Viaken była dostępna aktualizacji i to do sporo nowszej wersji - przed: FW v.3.3.1 po: FW v5.6.7, podniosła też zgodność z 1.3a(co było widać w logu we wczesniejszym poscie) do 1.4b(log w zalaczniku do postu). Co prawda nie skanowałem jeszcze modułów w pojeździe ale po wykonaniu "Test ELM-a" w ddt4all w logu otrzymałem wszystkie komendy ze statusem [OK], jest już do przodu - jak pisałem wcześniej dla v1.4 ATCEA i v1.4 ATCEA 01 były [Niepowodzenie], wiec interface "Polski ELM327" od Viaken można dopisać do listy kompatybilnych z ddt4all - co prawda cena wyższa niż za chińczyka, ale pewny, działa, polskie wsparcie, aktualizacje. Chodź iCar Pro Vgate jest dla mnie faworytem.
Pozostaje pytanie nr.2. czy moduły które po "Auto Skanowaniu" pojawiły się na liście na czerwono można konfigurować, "operować" na nich, czy lepiej ich nie zaczepiać?
Test ELM-a wykonany w ddt4all dla Viaken STN1170v3 1.4b FWv5.6.7.zip Log "Test ELM-a" wykonany w ddt4all interface Viaken STN1170v3 1.4b FW v.5.6.7
Siemanko panowie,
mam problem z połączeniem się do mojej Dacii, interefejs ELM 327, przez automatyczny skan szyny CAN wykrywa tylko wtrysk i napęd, przy łączeniu przez protokół KWP wykrywa jeszcze ABS, Airbag, EPS z tym że wyskakuje komunikat - no relevant ECU file found.
Winny kabel czy po prostu coś źle zainstalowałem?
Dodam, że DDT2000 też działa w podobny sposób.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Update
Podany powyżej DDT4ALL ściągnięty z serwera w Nowej Zelandii za pomocą linka z włoskiego forum po instalacji chwali się nagłówkiem: DDT4ALL - daciaklub.pl Edition
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-05-24, 13:26, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś aktywował komputer pokładowy w Sandero Open 1,0 TCE LPG w sposób opisany powyżej? Jakie funkcje się wtedy pojawiają? Ponoć w samochodach z LPG komputer jest jakoś ograniczony.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-06-06, 21:06
Jeżeli Mówicie o Sandero II / Logan II to nie wiem dlaczego ma głupiec ko puter. Miałem MCV II , wychodząc z fabryki był na PB, później została dołożona instalacja LPG i komputer nie głupiał. Dopóki nie został dołożony emulator to jedyna rzecz, która głupiała to wskaźnik poziomu paliwa, który spadał podczas jazdy na LPG. Średnie spalanie jak i chwilowe pokazywały w miarę dobrze ( trzeba było doliczyć sobie 1 litr więcej), na zasięgnie patrzyłem bo był on wyliczany do ilości benzyny w baku.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 08 Sie 2021 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-08, 08:46
Hej,
czy ktoś z was modyfikował ODOMETER; jak zachowuje się ta opcja klikając w reset?
ścieżka:
ABS/ESC->X10527998 VERSION 4.0->EXPERT->ERASINGS->ODOMETER RESET
odometer.jpg
Plik ściągnięto 106 raz(y) 176,56 KB
_________________ Jacek5k
Ostatnio zmieniony przez Jacek5k 2021-08-08, 08:51, w całości zmieniany 1 raz
Hej,
czy ktoś z was modyfikował ODOMETER; jak zachowuje się ta opcja klikając w reset?
ścieżka:
ABS/ESC->X10527998 VERSION 4.0->EXPERT->ERASINGS->ODOMETER RESET
- Pewnie tak jak w opisie - jeżeli masz przebieg do 100 km - dwa razy w ramach "jazdy testowej" możesz go skasować (funkcja na potrzeby fabryki i ASO).
Samo użycie reset - nawet jak coś skasuje w przebiegu to i tak nadpisze się do ABS "największy przebieg" - z komputera wtrysku lub zegarów...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 08 Sie 2021 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-17, 13:41
Dzięki za odpowiedź i pytanie mam
w moim MediaNav cos sie przestawiło i nie pokazuje mi w zakładce EKO parametrów z licznika - przejechanych km od restartu, KM/L średniego zużycia jedynie godzicie, co może być do ustawienia w ddt4all?
Może ktoś podesłać screen i ścieżkę dojścia do tych ustawień?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum