Pozostaje opcja z bezpiecznikiem od ABS.
Po wyjęciu bezpiecznika silnik nie odpala , na pracującym po wyjęciu zapala się na stałe kontrolka ESP .Brak błędów w kompie ,po włożeniu kontrolka gaśnie ..
Ale który bezpiecznik wyciągałeś? Ten duży ze skrzynki pod maską czy ten z boku deski rozdzielczej? W Sandero dopiero wyjęcie tego dużego (50A) od zasilania pompy ABS działa, tzn. silnik się normalnie uruchamia, tylko najpierw jest podwójny, ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, no i trzy kontrolki na desce się palą. Po włożeniu wszystko wraca do normy.
Wyciągnięcie tego oznaczonego jako ABS/ESP ze skrzynki dostępnej po otwarciu drzwi powodowało niemożność uruchomienia silnika i dawało od razu jakieś błędy w liczniku kilometrów (zmieniło się o kilka kilometrów wskazanie). Na zapalonym silniku już nie próbowałem.
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-30, 07:41
laisar napisał/a:
W konfiguracji sterownika ABS/ESP musi być zapewne ustawione, że przycisk jest obecny - opcja dostępna np przez DDT4ALL.
Niestety to już nie dla mnie.
velomar napisał/a:
Wyciągnięcie tego oznaczonego jako ABS/ESP ze skrzynki dostępnej po otwarciu drzwi powodowało niemożność uruchomienia silnika i dawało od razu jakieś błędy w liczniku kilometrów (zmieniło się o kilka kilometrów wskazanie). Na zapalonym silniku już nie próbowałem.
A na to nie zwróciłem uwagi.Zresetowało tylko przebieg dzienny .
Przy 50a to już powinien być przekaźnik ,chociaż jeśli ma to być używane jako obcja awaryjna , to są włączniki przemysłowe o takim obciążeniu.( Pytanie tylko gdzie go schować ?)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-30, 10:49
laisar napisał/a:
W konfiguracji sterownika ABS/ESP musi być zapewne ustawione, że przycisk jest obecny - opcja dostępna np przez DDT4ALL.
Poniżej to jedyne miejsce, w którym znalazłem coś takiego- na razie bez łączności z samochodem. Do sprawdzenia czy w ogóle da się w to ustawienie ABS ingerować poprzez DDT4ALL- jak zwykle jestem pesymistą, zwłaszcza po przeczytaniu o niepowodzeniach dotyczących aktywacji HSA...
Z drugiej strony- gdyby jednak dałoby się ingerować we wszelkie ustawienia ABS, to kol. velomar mógłby się pozbyć systemu ESP czy ASR na zawsze
ddt4all_ASR-button.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 86,24 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-30, 11:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-04, 08:44
laisar napisał/a:
Dymek napisał/a:
to jedyne miejsce, w którym znalazłem coś takiego
Dokładnie o to chodzi.
Otóż sprawdziłem u siebie- modyfikacja tego ustawienia za pomocą DDT4ALL nie jest możliwa pomimo tego, że wygląd tej opcji w tabeli mógłby to sugerować.
Czyli albo ingerencja w opcje ABS jest możliwa np. tylko Clipem, albo pompa nie obsługuje tej funkcji. Obstawiam to pierwsze...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-04, 12:43
laisar napisał/a:
Może pompa sprawdza w trakcie konfiguracji faktyczną obecność przycisku w obwodzie?
No to jedyna możliwość, to trzymanie wciśniętego przycisku w chwili aktywacji funkcji (przycisk jest "chwilowy"). Nie sądzę, ale to kolejna rzecz do sprawdzenia
Czy jest możliwość wyłączenia esp w silniku diesla 1,5dci k9k bez wyciągania bezpiecznika od ABSu i go wyłączania całkiem, tylko może dorobić jakiś wyłącznik etc ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum