Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-17, 08:51
No to mówimy o tym samym. Podobno to jest naturalne działanie sekwencji, przed założeniem już mi to powiedziano. Nie mam porównania z innymi sekwencjami innego producenta ale chyba powinny chodzić tak samo ?
A z ciekawości się spytam jak u ciebie spalanie LPG? też podobnie czy mniejsze?
W moim przypadku może mieć znaczenie to że przesiadłem się z diesla do Pb+LPG i może dlatego nie doznałem szoku akustycznego
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-03-17, 08:59, w całości zmieniany 1 raz
w miesice tak 9,5/10 trasa hmmm różnie jak ją troszkę przepałowałem po autostradzie to tak 9 ale jak jechałem do wrocławia w najgorszą śnieżycę, max prędkośćpodróżna 80 km/h to wyszło coś koło 7, tylko że ja mam ciężą nogę imało cierpliwości niestety
ja najwięcej pkt złapałem jeżdżąc maluchem, potem była meganka a teraz daćka, po sprzedaniu malucha kontrole i dziwne wpadki sięskończyły przynajmniej narazie
Temat dawno "nie raportowany", ale przypomniałem sobie o starej dyskusji na temat wyższości diesla ( szczególnie nie produkowanego już "klekota" ) nad beznyniakiem. Sam problem dziś z Dacią ma niewiele wspólnego, bo jakość paliwa do silników wysokoprężnych musi być nie gorsza, a może i lepsza niż benzyny.
Porównałem sobie natomiast, ile można "zaoszczędzić" kupując diesla. Do porównania przyjąłem wartości cennikowe i katalogowe samochodów z aktualnych danych ze strony Dacii. Porównałem model jaki mam z 1,5 dCI ( 85 KM ), zatem:
- Dacia Logan MCV 1,4 Ambiance kosztuje obecnie 36.050 PLN, ma spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 7,6 l/100 km,
- Dacia Logan MCV z silnikiem 1,5 dCI o mocy 85 KM kosztuje obecnie 46.650 PLN i ma spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 5,2 l/100 km,
- cena paliw: Pb 95 - 4,40 PLN/litr, ON - 3,90 PLN/litr ( różnica to 0,50 PLN/litrze ),
- przyjąłem przebieg 10.000 km ( bo łatwo go zwielokrotnić )
Wynik - na każdych 10.000 km mamy "zysk" na paliwie równy 1316 PLN.
Wynik nie uwzględnia innych mierzalnych i nie mierzalnych wartości mających wpływ na rzeczywistą ocenę tego wyliczenia, od takich jak styl jazdy kierowcy do takich jak ceny przeglądów i różnica w cenie paliwa.
_________________ Marek
Ostatnio zmieniony przez marcio 2009-11-22, 19:44, w całości zmieniany 4 razy
Im tańsze paliwa, tym chyba różnica mniejsza - a co prawda na ON nie spojrzałem, ale "95" dziś na Neste po 4,15...
Bardziej istotne jest jednak co innego: nie wszystko co nawet faktycznie dobre dla kieszeni wychodzi na dobre patrząc na sumaryczne efekty: vide bardzo słuszne "PS" w http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42044#42044
- Dacia Logan MCV 1,4 Ambiance kosztuje obecnie 36.050 PLN, ma spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 7,6 l/100 km,
- Dacia Logan MCV z silnikiem 1,5 dCI o mocy 85 KM kosztuje obecnie 46.650 PLN i ma spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 5,2 l/100 km,
Porównując ceny samochodów wziąłbym pod uwagę samochód z takim samym wyposażeniem co dizel i z podobną mocą czyli MCV 1,6 Laureate - 39650zł (stosunek cen korzystniejszy).
wg mnie najbardziej oplaca sie benzyna i zalozenie LPG :) we wszystkich autach tak mam pojemnosci od 1,6- 2,7l V6 i gaz sie zwraca po 32-42tys km w zaleznosci od silnika i instalacji
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-16, 21:31
Witam
Pozwole sobie zamiescic moje wyliczenie kosztow zakupu i eksploatacji Stepway 1.6 z LPG oraz 1.5 DCI. Zalozylem swoj przbieg roczny na ok 6300 km wiec stosunkowo niewiele. Nie dodalem do kosztu LPG zwiekszonej ceny przegladu ani przerejestrowania auta na LPG. Samo spalanie. Nie wiem czy realnie zalozylem jego apetyt na paliwo. Moze koledzy mnie w czyms poprawia. Czasem wyniki zaokraglaem lekko w gore.
Sandero Stepway. Kierowca ok 6300 km rocznie. Zalozylem ze cena montazu lpg do stepwaya powinna nie przekroczyc 3100 zl.
Ale czy w tych obliczeniach wziąłeś pod uwagę że autko na LPG też pije benzynke?
Bo w moim poprzednim aucie w zimie to sporo jej szło za nim auto się zagrzało i przełączyło na gaz. Dlatego teraz wybralem diesla.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-17, 00:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-16, 23:21
Pawlo napisał/a:
Ale czy w tych obliczeniach wziąłeś pod uwagę że autko na LPG też pije benzynke?
Bo w moim poprzednim aucie w zimie to sporo jej szło za nim auto się zagrzało i przełączyło na gaz. Dlatego teraz wybralem diesla.
Przyznam sie ze nie wzielem tego pod uwage. Mam w AX tak prosta instalacje LPG ze wymuszam recznie gaz po przjechaniu 1-2 km w zimie, tyle jak poczuje powiew cieplego powietrza z nadmuchu wentylacji. Z nowymi juz sie tak nie da ;-(. Czyli bedzie trzeba w rachunku doliczyc pare zloty na koszt jazdy lpg/benzyna. Co jeszcze wydluzy czas amortyzacji instalacji LPG w samochodzie. Przy moich "szalonych" przbiegach.. ktore nawet niech wzrosna do 10.000 rocznie zakup diesla chyba nie bedzie bardzo oplacalny. Poza tym przyznam sie, ze obawiam sie w stepwayu strasznej mulowatosci jednostki 68 KM.. zas 85 KM nie ma jak na dzien dziesiejszy w Stepway. Ktos z forumowiczow obilczal statystycznie przy jakich przbiegach rocznych zaczyna sie sensowny robic zakup diesla?
obawiam sie w stepwayu strasznej mulowatosci jednostki 68 KM
Bez przesady - 68 daje sobie radę z MV-ką (choć faktycznie nie jest to wtedy demon szybkości...), więc ze Stepwayem tym bardziej nie powinno być problemu.
Ale najprościej rozwiać obawy wybierając się po prostu na jazdę próbną [:
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-01-17, 08:51
Przy tak małych przebiegach to i instalacja LPG nie jest opłacalna.
Jeśli masz auto na gwarancji musisz do każdego przeglądu doliczyć 190 zł za przegląd gazu co roku + przegląd techniczny co rok 160zł (co rok 190zł + bon serwisowy ) plus koszty wymiany świec filtrów i kabli co pewien okres dodatkowo koszt regulacji zaworów co 20-25 tys km (w moim przypadku raz w roku - bez kabli). Dodatkowo auta z LPG nie lubią długich postojów ( tzn autem trzeba jeździć ale to pewnie wiesz)
W okresie zimowym potwierdzam że dłużej czeka się na przełączenie LPG z PB przynajmniej w mojej instalacji Landi Renzo ale zanim odśnieżę auto odmrożę drzwi ( bo w tym roku mi zamarzają) to na postoju silnik już się rozgrzeje w takim stopniu że jak ruszam to się już przełączy - nie zmienia to jednak faktu że przez ten czas wyżłopie PB 50 zł miesięcznie trzeba założyć na zakup PB ( ja nie dopuszczam jazdy na rezerwie PB)
Reasumując jeśli masz takie przebiegi auta sądzę że wystarczyłoby ci samo PB i silnik 1.4 który nieznacznie mniej pali(nie pamiętam czy w stepwayu dostępny) od 1.6 i rozsądek w jeździe i nie będzie tragedii w ekonomicznej jeździe, jeśli jednak chcesz się cieszyć małym spalaniem to tylko ON.
Ja osobiście mam LPG ale robię rocznie ponad 30 tys. po samym mieście ( może nie jest dużo jeśli patrzeć na przebiegi tych którzy robią trasy)ale LPG szybko mi się zwróciło a na koszty poboczne auto na siebie zarobiło gdybym robił mniej km nie byłoby to kompletnie opłacalne bo oszczędność byłaby znikoma a patrząc na koszty poboczne to śmiem twierdzić że praktycznie żadna
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-01-17, 09:09, w całości zmieniany 9 razy
mnie sie wydaje ze wyjazdach cena paliwa to jakis maly ulamek kosztow jest.......duzo wiecej kosztuja np... karnety, bilety, noclegi, wyzywienie, i inne uciechy
no chyba ze ktos jezdzi dla samej jazdy tylko.....
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 12:57
mekintosz napisał/a:
Ktos z forumowiczow obilczal statystycznie przy jakich przbiegach rocznych zaczyna sie sensowny robic zakup diesla?
Dla mnie ok. 20000 km rocznie.
Trzeba też uwzględnić to, że jak się kupi nowe autko (a w szczególności diesla) to jest chęć na zwiększone wypady wiem coś o tym bo robiłem rocznie przez 3 lata po 30 tyś na benzynie.
Zresztą kolega Ikarusiarz o tym wspomina:
Ikarusiarz napisał/a:
Przestrzegam przed kupowaniem diesli!!! Wraz z małym spalaniem wzrasta apetyt na jazdę
Małe spalanie powoduję zachętę do wycieczek, a tankowanie po 1023km powoduję jeszcze większą chęć wyjazdów.
UWAGA: To jest ZARAŹLIWE!!!
A to ja właśnie swoją Daćkę kupuję pod kątem długich wycieczek :D
I dla tego diesel - bo robi tysiąc kilometrów na raz i nic.
Mam matiza na gazie - obecnie prawie gazu nie włączam bo silnik jest za zimny - jeżdżę na benzynie.
Nie pamiętam ile razy wymieniam kable wysokiego napięcia - ale zawsze na dłuższe trasy biorę zapasowe - przepalają się,głównie w lecie i w wyższych temperaturach.
W lecie jak się jedzie to trzeba robić przerwy, bo się strasznie silnik grzeje - czuć jak się plastiki topią. Niby chłodzenie ok, ale stan wszystkich gumowych rurek po 160 tys jest tragiczny.
Dużo rzeczy się psuje - dużo częściej niż w matizach nie przerobionych na gaz.
Elektronika sterująca zapłonem przy gazie często dostaje kota. i nic się z tym nie da zrobić. Silnik chodzi nierówno, ma inną kompresję na każdym cylindrze i raczej tak mu zostanie - mechanicy rozkładają ręce.
Wybuchający kolektor ssący. To nawet bywa zabawne - ludzie na przystanku podskakują, ptaki się płoszą. :) Kolektor do wymiany, wszystkie patenty na wentylację nic nie dają, gazonik regulował i mówił że z tym silnikiem to już się nic więcej nie zrobi.
To jak ktoś dalej się przy LPG upiera, to ja myślę że to dla firmy dobry pomysł - zajeździć na śmierć i opchnąć jakiemuś jeleniowi jak będzie miał 100 tys. na liczniku :P
pozdrowionka - jeszcze miesiąc i będzie nowa Daćka :D
Ostatnio zmieniony przez akifue 2010-01-18, 00:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-01-18, 07:11
Każdy ma przygody z LPG nawet jeśli mówi że wszystko jest dobrze, a aby wszystko dobrze działało trzeba odwiedzać ASO częściej choćby po to aby dokonywać wymian elementów eksploatacyjnych związanych z używaniem LPG i regulacją samej instalacji która samoczynnie się rozreguluje po jakimś czasie. .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum