Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 14:23 Zapach spalenizny (?) przy włączaniu zapłonu - sandero z dCi
Mam pytanie do kolegów.
Od 1 m-ca jestem właścicielem nowego Sandero dCi 85KM. Jest to mój pierwszy diesel - wcześniej przez kilkanaście lat tylko benzyna i gaz.
Zauważyłem coś niepokojącego. Podczas włączania zapłonu (przekręcenie kluczyka - bez startu rozrusznika) dał się odczuć zapach spalenizny (lub czegoś przypalonego - jak olej lub instalacja elektryczna). Zdarzyło mi się to tylko 3 razy podczas miesięcznego użytkowania auta. Zapach czuć przez moment potem przechodzi - więc nic się na stałe nie fajczy.
Więc nie wiem, czy ten krótkotrwały zapach pojawia się:
a) że auto nowe i coś się tam jeszcze "wypala",
b) czy może diesle tak mają (odpalenie świec żarowych powoduje czasami ten zapach).
c) czy są jakieś inne powody (mam pecha i trafiłem na tzw. "minę").
No sam nie wiem po prostu gdybam. Więc gdyby któryś z kolegów posiadał wiedzę na ten temat i nią ze mną podzieli zasłuży na moją dozgonną wdzięczność.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-01, 14:32
miałem kilka diesli i żaden nie śmerdział spalenizną (zwłaszcza w kabinie) zwłaszcza przed odpaleniem silnika. Ja bym pojechał do serwisu, być może jest gdzieś jakieś zwarcie, a z tym nie ma żartów. Ale na zapas staraj się nie martwić za bardzo, pewnie to nic powaznego :)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 14:47
r70 napisał/a:
miałem kilka diesli i żaden nie śmerdział spalenizną (zwłaszcza w kabinie) zwłaszcza przed odpaleniem silnika. Ja bym pojechał do serwisu, być może jest gdzieś jakieś zwarcie, a z tym nie ma żartów. Ale na zapas staraj się nie martwić za bardzo, pewnie to nic powaznego :)
Potwierdzam u mnie nigdy nić nie śmierdziało spalenizną. Podejżewam, że jak w serwisie akurat nic nie zaśmierdzi to stwierdzą że wszystko w porządku.
Czy jest zapach palonej izolacji?
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 16:18
Rozwijając dalej temat zdarzyło się to jak powiedziałem tylko 3 razy na kilkaset włączeń zapłonu i przypomniałem sobie to, że było to przy zimnym silniku (np. po nocy). Poza tym dodam, że w ASO założyli mi alarm - może to ma z tym też coś wspólnego - czekam na opinię także innych użytkowników dCi.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 16:54
tomi napisał/a:
Potwierdzam u mnie nigdy nić nie śmierdziało spalenizną. Podejżewam, że jak w serwisie akurat nic nie zaśmierdzi to stwierdzą że wszystko w porządku.
Czy jest zapach palonej izolacji?
No tak coś takiego - trwa to bardzo krótko. No i właśnie też tak myślę że jak pojadę do ASO to nic nie będzie czuć.
(Może być jak z dentystą - ząb boli, gdy idziesz do dentysty - przestaje.)
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-06-01, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 17:02
Krakry jak jeszcze raz coś poczujesz, to postaraj się to nosem jak najdokładniej wyniuchać.
Otwórz klapkę przekaźników i tam powąchaj.
Sprawdź też pod maską.
Piszesz że masz diesla, a czy czasem jak czułeś ten zapach spalenizny to nie miałeś włączonego ogrzewania w aucie - wiesz w dieslach jest ogrzewanie elektryczne, i tak coś mam przeczucie że to może mieć z tym związek.
Może coś wpadło w grzałki i się powoli spala, albo coś na złączach wtyczek grzałek.
Za chwilę dam ci pdf-y w których będą rysunki poglądowe, gdzie te grzałki się dokładnie znajdują - to jak jeszcze raz coś poczujesz to już będziesz wiedział gdzie przybliżyć nochala aby wybadać spaleniznę.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-01, 17:25, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 17:05
jackthenight napisał/a:
Krakry jak jeszcze raz coś poczujesz, to postaraj się to nosem jak najdokładniej wyniuchać.
Otwórz klapkę przekaźników i tam powąchaj.
Sprawdź też pod maską.
Piszesz że masz diesla, a czy czasem jak czułeś ten zapach spalenizny to nie miałeś włączonego ogrzewania w aucie - wiesz w dieslach jest ogrzewanie elektryczne, i tak coś mam przeczucie że to może mieć z tym związek.
Może coś wpadło w grzałki i się powoli spala, albo coś na złączach wtyczek grzałek.
Za chwilę dam ci pdf-y w których będą rysunki poglądowe, gdzie te grzałki się dokładnie znajdują - to jak jeszcze raz coś poczujesz to już będziesz wiedział gdzie przybliżyć nochala aby wybadać spaleniznę.
W niczym to oczywiście nie zmienia postaci rzeczy podejrzenia, więc tylko dla ścisłości: na tym rysunku 1113 to tak naprawdę tylko złącze owej grzałki - ona sama jest oczywiście sporo większa (wygląd - poniżej).
dogrzalka_wentylacji_diesla.png
Plik ściągnięto 14813 raz(y) 6,38 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-01, 19:05, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 18:54
Dzięki Laisar.
Jeszcze do kolegów jedno mało inteligentne pytanie. Skrzynka przekaźników - to skrzynka z bezpiecznikami, czy coś jeszcze innego? Jeżeli nie to samo - to gdzie owo cudo się znajduje?
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-06-01, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 19:06
Oj to się przejęzyczyłem - bo mi chodziło o skrzynkę bezpieczników - ta która jest przy drzwiach kierowcy.
Natomiast skrzynkę przekaźników (pod maską) również możesz sprawdzić, ale wcześniej chodziło mi oczywiście o skrzynkę bezpieczników :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-01, 19:13, w całości zmieniany 2 razy
Też miałem taki zapach w kabinie, na początku sezonu zimowego. Pojawił się może ze dwa razy, nie był zbyt intensywny. Prawie na pewno było to związane z elektrycznym ogrzewaniem, zapach pojawiał się po włączeniu wentylatora, przypuszczam że musiało się wypalić fabryczne "zakonserwowanie".
Problemu w ASO nie zgłaszałem, objawy same minęły, jak do tej pory nic złego się nie dzieje.
U mnie też się to pojawiało przy właczaniu ogrzewania ale myślę że mogło to być spowodowane lakierem na wirniku silniczka nawiewu powietrza którym zalewane są uzwojenia może gdzieś się dostał i musiał się wygrzać.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-02, 18:03
Jeśli chodzi o wiatraczek, to szybciej smar montażowy dostał się pomiędzy komutator a szczotki - wtedy taką spalenizną może tak śmierdzieć. Kiedyś tak miałem w swoim poprzednim aucie po konserwacji silniczka wentylatora który już mi piszczał i hałasował (dałem dość dużo smaru pod szczotki) - piski ustąpiły całkowicie, ale smród palonego smaru dość długo był wyczuwalny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum