Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapach spalenizny (?) przy włączaniu zapłonu - sandero z dCi
Autor Wiadomość
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 14:23   Zapach spalenizny (?) przy włączaniu zapłonu - sandero z dCi

Mam pytanie do kolegów.

Od 1 m-ca jestem właścicielem nowego Sandero dCi 85KM. Jest to mój pierwszy diesel - wcześniej przez kilkanaście lat tylko benzyna i gaz.

Zauważyłem coś niepokojącego. :-( Podczas włączania zapłonu (przekręcenie kluczyka - bez startu rozrusznika) dał się odczuć zapach spalenizny (lub czegoś przypalonego - jak olej lub instalacja elektryczna). Zdarzyło mi się to tylko 3 razy podczas miesięcznego użytkowania auta. Zapach czuć przez moment potem przechodzi - więc nic się na stałe nie fajczy.

Więc nie wiem, czy ten krótkotrwały zapach pojawia się:
a) że auto nowe i coś się tam jeszcze "wypala",
b) czy może diesle tak mają (odpalenie świec żarowych powoduje czasami ten zapach).
c) czy są jakieś inne powody (mam pecha i trafiłem na tzw. "minę").

No sam nie wiem po prostu gdybam. Więc gdyby któryś z kolegów posiadał wiedzę na ten temat i nią ze mną podzieli zasłuży na moją dozgonną wdzięczność. ;-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-01, 14:32   

miałem kilka diesli i żaden nie śmerdział spalenizną (zwłaszcza w kabinie) zwłaszcza przed odpaleniem silnika. Ja bym pojechał do serwisu, być może jest gdzieś jakieś zwarcie, a z tym nie ma żartów. Ale na zapas staraj się nie martwić za bardzo, pewnie to nic powaznego :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 14:47   

r70 napisał/a:
miałem kilka diesli i żaden nie śmerdział spalenizną (zwłaszcza w kabinie) zwłaszcza przed odpaleniem silnika. Ja bym pojechał do serwisu, być może jest gdzieś jakieś zwarcie, a z tym nie ma żartów. Ale na zapas staraj się nie martwić za bardzo, pewnie to nic powaznego :)
Dzięki za odpowiedź. Plus ode mnie.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 16:13   

Potwierdzam u mnie nigdy nić nie śmierdziało spalenizną. Podejżewam, że jak w serwisie akurat nic nie zaśmierdzi to stwierdzą że wszystko w porządku.
Czy jest zapach palonej izolacji?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 16:18   

Rozwijając dalej temat zdarzyło się to jak powiedziałem tylko 3 razy na kilkaset włączeń zapłonu i przypomniałem sobie to, że było to przy zimnym silniku (np. po nocy). Poza tym dodam, że w ASO założyli mi alarm - może to ma z tym też coś wspólnego - czekam na opinię także innych użytkowników dCi.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-01, 16:37   

Też już trochę dieslami pojeździłem, ale nigdy spalenizny nie wąchałem
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 16:54   

tomi napisał/a:
Potwierdzam u mnie nigdy nić nie śmierdziało spalenizną. Podejżewam, że jak w serwisie akurat nic nie zaśmierdzi to stwierdzą że wszystko w porządku.
Czy jest zapach palonej izolacji?
No tak coś takiego - trwa to bardzo krótko. No i właśnie też tak myślę że jak pojadę do ASO to nic nie będzie czuć.

(Może być jak z dentystą - ząb boli, gdy idziesz do dentysty - przestaje.)
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-06-01, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 17:02   

Krakry jak jeszcze raz coś poczujesz, to postaraj się to nosem jak najdokładniej wyniuchać.
Otwórz klapkę przekaźników i tam powąchaj.
Sprawdź też pod maską.

Piszesz że masz diesla, a czy czasem jak czułeś ten zapach spalenizny to nie miałeś włączonego ogrzewania w aucie - wiesz w dieslach jest ogrzewanie elektryczne, i tak coś mam przeczucie że to może mieć z tym związek.
Może coś wpadło w grzałki i się powoli spala, albo coś na złączach wtyczek grzałek.
Za chwilę dam ci pdf-y w których będą rysunki poglądowe, gdzie te grzałki się dokładnie znajdują - to jak jeszcze raz coś poczujesz to już będziesz wiedział gdzie przybliżyć nochala aby wybadać spaleniznę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-01, 17:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 17:05   

jackthenight napisał/a:
Krakry jak jeszcze raz coś poczujesz, to postaraj się to nosem jak najdokładniej wyniuchać.
Otwórz klapkę przekaźników i tam powąchaj.
Sprawdź też pod maską.

Piszesz że masz diesla, a czy czasem jak czułeś ten zapach spalenizny to nie miałeś włączonego ogrzewania w aucie - wiesz w dieslach jest ogrzewanie elektryczne, i tak coś mam przeczucie że to może mieć z tym związek.
Może coś wpadło w grzałki i się powoli spala, albo coś na złączach wtyczek grzałek.
Za chwilę dam ci pdf-y w których będą rysunki poglądowe, gdzie te grzałki się dokładnie znajdują - to jak jeszcze raz coś poczujesz to już będziesz wiedział gdzie przybliżyć nochala aby wybadać spaleniznę.
Już z góry dziękuję za zainteresowanie.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 17:26   

Wygląda to tak :




Na czerwono :

1113 - to grzałki elektryczne ogrzewania dodatkowego w kabinie
1067 i 1068 - to przekaźniki załączające te grzałki


Warto trochę po niuchać nosem w tych okolicach, może właśnie to coś od tych grzałek tak czuć.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-01, 17:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 18:29   

Jackthenight jesteś WIELKI - serdeczne dzięki jeszcze raz .Rozpocznę niuchanie. Daję ci PLUS.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-01, 18:42   

W niczym to oczywiście nie zmienia postaci rzeczy podejrzenia, więc tylko dla ścisłości: na tym rysunku 1113 to tak naprawdę tylko złącze owej grzałki - ona sama jest oczywiście sporo większa (wygląd - poniżej).

dogrzalka_wentylacji_diesla.png
Plik ściągnięto 13806 raz(y) 6,38 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-01, 19:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 18:54   

Dzięki Laisar.

Jeszcze do kolegów jedno mało inteligentne pytanie. Skrzynka przekaźników - to skrzynka z bezpiecznikami, czy coś jeszcze innego? Jeżeli nie to samo - to gdzie owo cudo się znajduje?
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-06-01, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-01, 19:04   

Nie - bezpieczniki to bezpieczniki, a przekaźniki (większość) są tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301

O grzałce było już tu - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69 - może pomoże to w niuchaniu (;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 19:06   

Oj to się przejęzyczyłem - bo mi chodziło o skrzynkę bezpieczników - ta która jest przy drzwiach kierowcy.
Natomiast skrzynkę przekaźników (pod maską) również możesz sprawdzić, ale wcześniej chodziło mi oczywiście o skrzynkę bezpieczników :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-01, 19:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-01, 19:19   

Jeszcze raz dzięki Panowie. Laisar Ty też masz ode mnie Plus.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 21:09   

Tu jeszcze fajnie widać zespół grzałek (znaczy widać dokładnie wtyczkę i odcięte kable) :



Chodzi o to na dole pod brązową nagrzewnicą.
Czyli masz to krakry w aucie przy swojej prawej nodze, jak tam spojrzysz to na pewno zauważysz.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-01, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-01, 21:38   

Też miałem taki zapach w kabinie, na początku sezonu zimowego. Pojawił się może ze dwa razy, nie był zbyt intensywny. Prawie na pewno było to związane z elektrycznym ogrzewaniem, zapach pojawiał się po włączeniu wentylatora, przypuszczam że musiało się wypalić fabryczne "zakonserwowanie".

Problemu w ASO nie zgłaszałem, objawy same minęły, jak do tej pory nic złego się nie dzieje.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-02, 14:46   

Dzięki Marchewa znacznie mnie uspokoiłeś - mam nadzieję, że u mnie będzie tak samo.

jackthenight napisał/a:
... Chodzi o to na dole pod brązową nagrzewnicą.
Czyli masz to krakry w aucie przy swojej prawej nodze, jak tam spojrzysz to na pewno zauważysz.
Fajna fotka i jeszcze lepsza instrukcja - jeszcze raz Wielkie Dzięks.

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-02, 21:03 ]
Posty scalone.
Pozwoliłem sobie również usunąć cytowanie postu marchewy. :)
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-02, 20:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-02, 17:52   

U mnie też się to pojawiało przy właczaniu ogrzewania ale myślę że mogło to być spowodowane lakierem na wirniku silniczka nawiewu powietrza którym zalewane są uzwojenia może gdzieś się dostał i musiał się wygrzać.
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-02, 18:03   

Jeśli chodzi o wiatraczek, to szybciej smar montażowy dostał się pomiędzy komutator a szczotki - wtedy taką spalenizną może tak śmierdzieć. Kiedyś tak miałem w swoim poprzednim aucie po konserwacji silniczka wentylatora który już mi piszczał i hałasował (dałem dość dużo smaru pod szczotki) - piski ustąpiły całkowicie, ale smród palonego smaru dość długo był wyczuwalny.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne