zewnetrze wycieraczki porusza sie znacznie szybciej niz wnetrze wiec ta ktora jest na gorze (kierowcy) "odejdzie" szybciutko na bezpieczna odleglosc i nie ma najmniejszego problemu :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-15, 22:38
piotrres napisał/a:
Zamierzam wymienić standartowe 510-tki na coś dłuższego i od razu pytanie w kwestii następującej:
Jakim cudem te wycieraczki nie kolidują ze sobą?
Odwrócę pytanie - jakim cudem miałyby kolidować? Jak sam zauważyłeś, są równoległe, zaś ramiona prowadzące również działają równolegle, nie z przeciwległych końców maski, więc w momencie, kiedy już ruszą, nie mają możliwości się spotkać. Jedyny moment, kiedy się dotykają (ledwo, ledwo), to w stanie spoczynku.
Nie wiem, jak w Dusterze, ale w Loganie wycieraczki w stanie spoczynku nie są idealnie równoległe, tylko pod niewielkim kątem, może dlatego się nie "spotkały".
piotrres napisał/a:
skoro typówki w położeniu spoczynkowym są równoległe (mechanizm prostowodowy)
Czy była jakaś ingerencja w ten mechanizm, kształt ramion, etc.
TMM czyli "patyki" miałem dawno
"Wszyscy wiedzą, że pewnych rzeczy nie da się zrobić. Aż przychodzi taki, co nie wie, i on to robi." ;)
Nie było żadnej ingerencji. Tak ekstremalna długość piór wynikła z tego, że się pomyliłem i kupiłem 650 mm zamiast 600 mm. :) Ale okazało się, że pasują i działają świetnie, więc wystarczyło tylko dorobić teorię, że niby tak miało być. ;)
Do pełni szczęścia potrzebuję jeszcze przestawić wycieraczkę pasażera, żeby "zamiatała" aż do kąta ok.95-100° (to ta przerywana linia na rysunku-bardzo-poglądowym poniżej - rozmiary i kąty są na nim oczywiście bardzo przesadzone).
No i kicha /: Jak zwykle "trochę" mi to zabrało, ale dziś sprawdziłem - niestety, patent nie zadziała, bo lewa wycieraczka, kierowcy, nawet po przestawieniu "wyprzedza" w czasie ruchu tę pasażera...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-17, 00:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-16, 20:14
A nie lepiej Laisar po prostu kupić krótszą wycieraczkę pasażera np. 45 a kierowcy większą np. 55.
I tak odpowiednio dobrać wycieraczkę pasażera kupując ją mniejszą niż 50 a kierowcy większą niż 50 aż trójkąt całkowicie zniknie - w niektórych autach tak robią fabrycznie.
Tak jak na rysunku niżej, skrócenie wycieraczki pasażera i zwiększenie długości wycieraczki kierowcy usunie niechciany trójkąt.
wyc.jpg
Plik ściągnięto 186 raz(y) 16,1 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-16, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
najgorsze jest to ze ten patent w sandero nie działa szba jakos dziwnie wyprofilowana i srodki wiekszych wycieraczek zle przylegaja i środków nie zbiera a czasem końców
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 20:48
jackthenight napisał/a:
A nie lepiej Laisar po prostu kupić krótszą wycieraczkę pasażera np. 45 a kierowcy większą np. 55.
Sto lat temu w tym samym wątku:
laisar napisał/a:
Czyli:
Cytat:
60 cm na strone kierowcy i 45 na strone pasazera
- jaaaaasne, a jak całkiem zdejmę tę pasażera to już w ogóle nie będzie żadnego problemu? d;
A na serio: ograniczenie widoczności przy 45 cm byłoby dla mnie jeszcze gorsze niż trochę zaciekający trójkącik - klasyczny przypadek leczenia cholery dżumą <;
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-16, 20:58
bebe napisał/a:
Sto lat temu w tym samym wątku:
A no właśnie, sto lat temu to negował i może nie potrzebnie skreślił, może teraz ma inne zdanie.
Tyle metod już tu opisaliście i każda ma jakieś wady, trzeba wybrać tą metodę, której wady jesteśmy w stanie przyjąć - dlatego ja założę dla próby, 45 cm wycieraczka pasażera a 55 wycieraczka kierowcy -w wycieraczce pasażera 2.5 cm od góry i 2.5 cm od dołu raczej różnicy wielkiej nie robi i chyba tego nie będzie widać, a sumarycznie 5 cm po długości wycieraczki powinno wyeliminować trójkąt.
Poza tym są producenci aut np. Ford w których właśnie w ten sposób eliminują fabrycznie niechciany trójkąt.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-16, 21:23, w całości zmieniany 4 razy
najgorsze jest to ze ten patent w sandero nie działa szba jakos dziwnie wyprofilowana i srodki wiekszych wycieraczek zle przylegaja i środków nie zbiera a czasem końców
"No to nici z helikoptera", jak mawiał McGywer(Pomysłowy_Dobromir.us) , bo w Dusterze jest szyba od Sandero, jak mnie poinformował serwisant.
Nb. ten sam pan namawiał mnie do wymiany wycieraczek na większe jak wykończę fabryczne...
bebe napisał/a:
pomyliłem i kupiłem 650 mm zamiast 600 mm. :) Ale okazało się, że pasują i działają świetnie, więc wystarczyło tylko dorobić teorię, że niby tak miało być.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-16, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
Mam wycieruchy z supermarketu 600mm i 550mm. u pasażera. Mam trójkąt na szybie. Nie sypiam, nie jadam, koszmar. Następne kupię dwie 600mm, może to ukoi moje nerwy.
czy pisząc "lewa" masz na myśli wycieraczkę kierowcy? - ja zamontowałem w jej miejsce również elastyczną ze spojlerem i "weszła"mi 550 mm - może dlatego, że prawą (pasażera) pozostawiłem oryginalną?...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-05, 00:55, w całości zmieniany 1 raz
czy pisząc "lewa" masz na myśli wycieraczkę kierowcy? - ja zamontowałem w jej miejsce również elastyczną ze spojlerem i "weszła"mi 550 mm - może dlatego, że prawą (pasażera) pozostawiłem oryginalną?...
Zastanawiam się czy nie przełożyć tak jak u Ciebie. Bo moja Żona stwierdziła że "nie widzi różnicy" i w związku z tym lepiej dać dłuższa po stronie kierowcy. "Strzyżono, golono"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-03, 16:15, w całości zmieniany 1 raz
ja od razu tego samego dnia po odbiorze wymieniłem na silencium, ale od strony kierowcy dłuższą chyba 550 a od pasażera krótszą... nie pamiętam rozmiarów ale sprawdzę to dopiszę. Uważam, że było to dobre posunięcie bo fabryczne stanowczo zbyt nisko górę wycierały, teraz jest OK
_________________ Idący donikąd zwykle tam dochodzą!
ja od razu tego samego dnia po odbiorze wymieniłem na silencium, ale od strony kierowcy dłuższą chyba 550 a od pasażera krótszą... nie pamiętam rozmiarów ale sprawdzę to dopiszę. Uważam, że było to dobre posunięcie bo fabryczne stanowczo zbyt nisko górę wycierały, teraz jest OK
Ja podobnie zrobiłem - kupiłem jakieś noname w Selgrosie, elastyczne bez spojlera, od strony kierowcy 560 mm, od pasażera 510 mm i jest o wiele lepiej. Cena - ok 20 kilka zł/sztuka, na razie 1500 km w trudnych warunkach zimowych wytrzymały, więc nie jest źle Fabrycznie były 500 mm obie, więc nieporozumienie.
Poza tym tak jak koledzy piszą - od strony pasażera mogłaby być o parę cm dłuższa (np. 530 mm), ale w sumie mi to nie przeszkadza, ważne że po stronie kierowcy powierzchnia którą "obsługuje" wycieraczka jest teraz naprawdę zauważalnie większa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum