Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-01, 10:23
Duster w EuroNCAP
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 21:37   

TD Pedro napisał/a:
ciekawe czemu tylko Duster nie był oklejony po bokach znacznikami...?

Tania marka d(((:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 22:03   

Mozemy sobie tłumaczyc na wlasny uzytek te mizerne 3 gwiazdki, ze tania marka, ekonomiczny, etc. Jednak Renault moglo sie postarac by Duster dostal 4 gwiazdki. Moze wersja 4x4 z jakis powodow dostanie wiecej ? Marketingowo to troszke nie halo - ludzie mimo wszystko zwracaja uwage na testy NCAP. Czy sa obiektywne ? Niekoniecznie ale zawsze sa TE SAME dla pojazdow z danego rocznika wiec w jakis sposob daja obraz bezpieczenstwa w porownaniu z konkurencja.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 22:19   

Nie do końca - http://www.daciaclub.ro/i...dpost&p=2880077

Czyli jedyne, co musiałoby zostać poprawione, żeby Duster dostał - traktowane już jako porządne - 4*, to... dołożenie trzeciej kontrolki zapięcia pasów, dla pasażerów z tyłu <<<:

Faktycznie, wręcz niewyobrażalnie GIGANTYCZNA różnica poziomu bezpieczeństwa...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-23, 22:35   

albo inaczej: Ci co mają Dustera z ESP, to mają auto czterogwiazdkowe (i przy okazji jest tu jakaś poprawa bezpieczeństwa).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-23, 23:03   

Czy wiadomo ile punktów doliczają za ESP? Jeśli np. w testach brała udziałwersja pewnego samochodu bez ESP i autku zabrakło 1 punktu do 5 gwiazdek, to dokupując esp przy zamówieniu auta możemy uznać że ma ono 5 gwiazdek?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-23, 23:09   

Zajrzyj do tego co zalinkował wyżej laisar

Z ESP spokojnie wystarcza na bardzo przyzwoite 4*

W kategorii "safety assist" do zdobycia jest 7 pkt. I to ta kategoria zadecydowała, że Duster nie dostał 4*, bo ma tylko 2 pkt. (29 %). Z ESP tych punktów ma 5 (71 %).
W pozostałych kategoriach spokojnie spełnia wymogi na 4* (a w kategorii ochrony dzieci nawet 5*).
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-02-23, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 23:13   

Cytat:
Czy wiadomo ile punktów doliczają za ESP?

Przecież wszystko jest wypisane w tym rumuńskim poście - albo można poczytać na EuroNCAP.com: Our Tests / Technical information / Protocols

ESP = 3 pkt.

I stąd z kolei post woxa...


Cytat:
możemy uznać że ma ono 5 gwiazdek?

Czasem tak, a czasem nie - są pewne minima, które auto musi zdobyć w każdej kategorii, oraz różnice między nimi nie mogą być zbyt duże.

Szczegóły: j.w., na EuroNCAP.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-23, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-23, 23:58   

Spodziewałem się cokolwiek lepszego wyniku na poziomie 4*, :shock:
Co do szyby i słupka A to w Sandero i Loganie wizualnie wyglądało to lepiej...
Zdaje się, że Sandero wypadło lepiej przy zderzeniu ze słupem. Dziwne.

Jeżeli chodzi o pokrywę silnika to sprawa jest prosta: "bo przeszkoda była za niska"

Co do marketingowego znaczenia gwiazdek w crash-testach to ja o wyniku dowiedziałem się w pracy. Od kolegi który właśnie skreślił DD ze swojej listy zakupów ("bo jest niebezpieczny": 3 gwiazdki i test łosia)

To nieszczęsne ESP mogli jednak dać w opcji. Kurtyny (opcja) też nie wymagałyby Bóg wie jakichś zabiegów konstrukcyjnych

A z tego Cayenne w Rosji to kierowca też nie wyszedł żywy. Fizyki nie oszukasz. Marna pociecha
I jeszcze jedno a propos różnicy pomiędzy 64 a 80 km/h różnica tylko 16 km/h ale w energii do rozproszenia w strukturze pojazdu to już: (80/64)² =1,5625 czyli o 56,3 % więcej. Myślę, że przy 80 km/h to ilość gwiazdek jest bez znaczenia...

No i jutro będę jechał w delegację z tymi 3* na karku :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-24, 00:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 00:15   

wox napisał/a:
Zajrzyj do tego co zalinkował wyżej laisar

Z ESP spokojnie wystarcza na bardzo przyzwoite 4*

W kategorii "safety assist" do zdobycia jest 7 pkt. I to ta kategoria zadecydowała, że Duster nie dostał 4*, bo ma tylko 2 pkt. (29 %). Z ESP tych punktów ma 5 (71 %).
W pozostałych kategoriach spokojnie spełnia wymogi na 4* (a w kategorii ochrony dzieci nawet 5*).


Super ale jednak dostal 3. Na szczescie mozna i trzeba sie pokusic o analize w czym jest mocny w czym slaby. Pytanie czy NCAP wzorem testu Sandero wezmie na "warsztat" 4x4 z ESP ? Wtedy Sandereo z napinaczami i bocznymi poduszkami oraz zaglowkami nowej generacji dostalo 4 gwiazdki.


http://www.motonews.pl/da...-euro-ncap.html

cyt:

Euro NCAP jest wynikiem znacznie niższym od poziomu bezpieczeństwa, jaki demonstrują nowe samochody na rynku europejskim. Euro NCAP stwierdziło również, iż jest rozczarowane faktem, że firma-matka Renault nie traktuje bezpieczeństwa tak samo priorytetowo w modelach marki Dacia, jak czyni to w pojazdach sprzedawanych pod francuską marką.

Podpisuje sie pod tym fragmentem czterema konczynami ;-(



PS. Zauwazylisie dostateczna ochrone kregoslupa szyjnego w tescie "smagniecia biczem" ? Myslalem, ze nowe zaglowki beda co najmniej zadawalajace.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-02-24, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-24, 00:41   

mekintosz napisał/a:
Podpisuje sie pod tym fragmentem czterema konczynami ;-(

Ja wszystkimi sześcioma :mrgreen: (bo pewien forumowicz podejrzewał że nie jestem człowiekiem,ale o tym cicho-sza :lol: )

mekintosz napisał/a:
...Zauważyliscie dostateczna ochronę kręgosłupa szyjnego w teście "smagnięcia biczem" ? Myślałem, ze nowe zagłówki będą co najmniej zadowalające.

Tu jest chyba ciut gorzej jak przy starych, w Sandero...

I jeszcze optymistyczne oświadczenie:

http://daciagroup.com/en/...l-euroncap.html
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-24, 00:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 01:07   

piotrres napisał/a:


I jeszcze optymistyczne oświadczenie:

http://daciagroup.com/en/...l-euroncap.html



Oni powinni napisac, ze wezma pod uwage slaby wynik swojego topowego modelu i wprowadza niezbedne modyfikacje oraz uzupelnia wyposazenie by poprawic bezpieczenstwo swojego pojazdu.

Po obejrzeniu crashtestu dustera odnosze wrazenie, ze poczciwe Sandero jest rownie bezpieczne - ta sama grubosc blach, mniejsze gabarty ( kosztem glownie bagaznika ) zwiekszaja sztywnosc calej konstrukcji. Sandero w 2008 r. dostalo 3 gwiazdki. Minely az 3 lata i znow Dacia a bardziej Renault nie odrobilo pracy domowej. Szkoda.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 02:29   

Obejrzałem dokładnie filmiki, porównałem i stwierdzam: napinaczy w dusterze nie było.

Test Sandero z pakietem bezpieczeństwa: http://www.youtube.com/watch?v=91jfo8OwqIQ - w 0:13 i 0:18 widać działanie napinaczy (białe taśmy/kable przypięte do pasów tuż nad ramionami manekinów zostają pociągnięte do tyłu).

Oficjalny test Sandero (bez pakietu): http://www.youtube.com/watch?v=rP69YfNElo8 - ten sam czas co powyżej, brak napinaczy.

Test Logana: http://www.youtube.com/watch?v=5kA9_vDKgBw - 0:09, brak napinaczy.

Duster: http://www.youtube.com/watch?v=VT9SIhjOeew - 0:17 i 0:27, brak działania napinaczy.


Ten szczegół widać też na wszystkich filmikach z testów innych samochodów - w tych z napinaczami białe "kokardki" zostają wyraźnie cofnięte w momencie zderzenia...



piotrres napisał/a:
Zdaje się, że Sandero wypadło lepiej przy zderzeniu ze słupem

Na filmie wygląda, że niemal identycznie - inna ocena to chyba raczej zmiana systemu punktowania...

Sandero / Sandero+ / Duster




piotrres napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Zauważyliscie dostateczna ochronę kręgosłupa szyjnego w teście "smagnięcia biczem" ? Myślałem, ze nowe zagłówki będą co najmniej zadowalające.

Tu jest chyba ciut gorzej jak przy starych, w Sandero...

Bo nowe są zdaje się właśnie wyłącznie w Sandero z pakietem bezpieczeństwa - a dusterowe są identyczne, jak w zwykłym Sandero.



mekintosz napisał/a:
piotrres napisał/a:
I jeszcze optymistyczne oświadczenie:
http://daciagroup.com/en/...l-euroncap.html

Oni powinni napisac, ze wezma pod uwage slaby wynik

Rzecz w tym, że raczej go za taki nie uważają - tylko faktycznie za zgodny z założeniami oraz rzeczywiście dobry. I patrząc wyłącznie od strony technikaliów - są ku temu ostatniemu nawet mocne podstawy: konstrukcja zachowała się bardzo podobnie, a mimo zaostrzenia kryteriów oceniania wynik został utrzymany.

Zatem - masz pełną rację:
Cytat:
poczciwe Sandero jest rownie bezpieczne

3* = 3* (;


Jest tylko jeden problem: to, co dla inżyniera jest sukcesem, a dla marketingoida osiągnięciem założonych celów - nie musi i pewnie raczej nie będzie takie dla klientów. Bo mało kto będzie się wczytywał w wyniki i nad nimi zastanawiał tak jak my - dominuje raczej podejście kolegi od piotrresa albo poniższe:
Cytat:
Sandero w 2008 r. dostalo 3 gwiazdki. Minely az 3 lata i znow Dacia a bardziej Renault nie odrobilo pracy domowej. Szkoda.

I to nie zarzut, mekintoszu, bo powyższa opinia jest zupełnie naturalna - czas leci i można by oczekiwać widocznej poprawy. A jak jej nie widać, to choćby rzeczywiście była, to wizerunek cierpi...

Niestety, Dacii pozostaje tylko liczyć tak jak do tej pory na ponadprzeciętny rozsądek swoich klientów, bo cały czas można dostrzec, że Renault na zbyt wielkie "rozbrykanie" jej nie pozwoli - czemu trudno też się w sumie dziwić, pamiętając casus Skoda vs VW...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-02-24, 08:52   

piotrres napisał/a:
No i jutro będę jechał w delegację z tymi 3* na karku

Jedż jak bebe i miej nadzieję!
_________________
48piotr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-24, 09:32   

z oświadczenia Dacia Groupe Renault po teście NCAP


Cytat:
Wynik ten jest zgodny z celami Dacia która ma projektować i budować pojazdy, które są doceniane za ich wytrzymałość i niezawodność.


- brzmi to.......śmiesznie :lol: (brak ambicji czy tak jakoś wyszło... :-( a raczej nie wyszło)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 09:37   

Ciesze sie, ze sie zgadzamy w kwestii widocznej poprawy. NCAP nie bez powodu zaostrzylo swoje wymagania, gdyz nagle wiekszosc nowych aut dostawalo max 5 gwiazdek. Dacia niewatpliwie jest minimalnym akceptowalnym. Utrzymali swoja pozycje przy zaostroznych wymaganiach, wiec jest lepiej. Tylko Duster jest nowym pojazdem i w konfrontacji z nowymi wypada przecietnie. Skandalem byloby 2 gwiazdki czy jedna jak w autkach z Chin. Pocieszeniem dla mnie jest wysoka punktacja za ochrone dzieci. Z pozycji kierowcy ochrona pieszego nie ma dla mnie znaczenia az takiego. Oczywiscie dobrze , ze zwracaja na to uwage inzynierowie z NCAP. Pytanie co by tu poprawic by bylo 4 gwiazdki ?

- czujnik niezapietych pasow u kazdego z pasazerow
- sygnalizacja dzwiekowa j.w.
- opcja dodatkowych poduszek
- napinacze plus nowe zaglowki
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:05   

TD Pedro napisał/a:
brzmi to.......śmiesznie :lol: (brak ambicji czy tak jakoś wyszło... :-( a raczej nie wyszło)

Nie brak ambicji, tylko realizm - bo jakby to śmiesznie nie brzmiało, to konstrukcyjnie auto faktycznie jest wytrzymałe. Oczywiście - jak na swoją kategorię cenową itd, ale patrząc po gołych wynikach testu to są one wystarczająco dobre.



mekintosz napisał/a:
Duster jest nowym pojazdem

Technicznie? Absolutnie nic nowego - konstrukcyjnie to po prostu jest Logan/Sandero. Zewnętrzny kształt blach nie ma aż tak wielkiego znaczenia...


Cytat:
i w konfrontacji z nowymi wypada przecietnie

Na pierwszy rzut oka: 3* to rzecz jasna mniej niż 4 czy 5 - ale tak samo 40 czy 50 kzł to mniej niż 70...


A na drugi rzut oka:
mekintosz napisał/a:
co by tu poprawic by bylo 4 gwiazdki ?

No to przecież napisałem już wcześniej - wystarczy jedna kontrolka... To jak dla mnie: spoko, mogą se być te 3*.


Tyle że MSZ należałoby raczej zapytać, co by tu poprawić by było naprawdę bezpieczniej? Wtedy owszem, po po pierwsze napinacze, po drugie nowe zagłówki, po trzecie ESP, po czwarte ewentualnie dodatkowe poduchy (chociaż osobiście nie sądzę, żeby w teście to wiele zmieniło) i dopiero po piąte siakieś lampki i inne piszczałki. A dalej jest już taka prosto - wszelkie wzmocnienia konstrukcji to już poważna sprawa...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:14   

laisar napisał/a:
DrOzna napisał/a:
Czyli za głupi czujnik parę punktów mniej.

ESP nie jest "czujnikiem"...


nie chodziło mi o ESP które zapewne występuje w mniej niż 10% Dusterów tylko o czujniki zapięcia pasów ....
swoją drogą system wag punktów jest wybitnie durny ..... ciekawe cy wymyślą jak ESP beda już miały wszystkie badane pojazdy z musu ....
a propos konstrukcji , są już jakieś słuch o nowej płycie podłogowej pod nowe modele ?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-02-24, 10:36 ]
Odpowiedź nt płyty podłogowej: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=80589#80589.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-24, 10:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:33   

DrOzda napisał/a:
nie chodziło mi o ESP [...] tylko o czujniki zapięcia pasów

No to przecież one są - Duster dostał za nie 2 pkt., po jednym za każdą z kontrolek kierowcy i pasażera.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:51   

Ale mógł dostąć 3 punkty jak Kia czy E-klasa:
http://www.daciaclub.ro/C...ml#entry2880077
i wtedy miałby 4 gwiazdki:
"If duster rear seat belt warning had 29% + 15% = 44%> 40 (4 stars) "
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 11:01   

No jasne, że mógłby - ale Ty zacytowałeś na początku fragment z oficjalnego komentarza, który mówi tylko o przyznaniu tych 2 pkt. za obecne kontrolki, więc usiłuję wyjaśnić, o co Ci chodziło, bo nie zrozumiałem (:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 11:12   

laisar napisał/a:

Tyle że MSZ należałoby raczej zapytać, co by tu poprawić by było naprawdę bezpieczniej? Wtedy owszem, po po pierwsze napinacze, po drugie nowe zagłówki, po trzecie ESP, po czwarte ewentualnie dodatkowe poduchy (chociaż osobiście nie sądzę, żeby w teście to wiele zmieniło) i dopiero po piąte siakieś lampki i inne piszczałki. A dalej jest już taka prosto - wszelkie wzmocnienia konstrukcji to już poważna sprawa...


To wlasnie wypunktowalem wczesniej - stosunkowo niedrogie i latwe do wprowadzenia zmiany niemal od zaraz. Nie trzeba na nowo projektowac samochodu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 11:21   

Podałeś co jest potrzebne do 4* - do tego wystarczy pierwszy punkt.

Ja tylko zwracam uwagę na kolejność punktów, żeby było bezpieczniej - ewentualne dodatkowe gwiazdki to tylko wartość dodana.

Masz więc całkowitą rację, ale mnie chodzi właśnie o różnicę perspektywy - jak widać w tym przypadku, gwiazdki nie zawsze przekładają się bezpośrednio na bezpieczeństwo (bo ta jedna lampka ekstra w nim nic nie zmieni, a gwiazdkę da).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 11:30   

DrOzda napisał/a:
swoją drogą system wag punktów jest wybitnie durny

Nie, po prostu każdy, dowolny system oceniania nie jest idealny - zawsze mogą w nim wystąpić jakieś dziwne wyniki. Można to próbować minimalizować, z biegiem czasu się to poprawia, ale uniknąć do końca po prostu nigdy się nie da.


Cytat:
ciekawe cy wymyślą jak ESP beda już miały wszystkie badane pojazdy z musu

Wierzę w inwencje EuroNCAP (; - a bardziej serio, to od przyszłego roku zaczną się skupiać bardziej na ochronie pieszych, bo można uznać, że możliwy poziom ochrony pasażerów w pojeździe osiągnął już zadowalający poziom i tylko od producentów zależy, czy będą go stosować.
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-02-24, 11:34   

To mój "golas" ma chyba tylko jedną gwiazdeczkę :mrgreen:
1) brak bocznych poduszek
2) brak ESP
3) brak kontrolki zapitych pasów pasażera :evil:
4 )wykonany chyba z cieńszej blachy, bo cena 39900 :mrgreen:
Matko ,chyba pójdę już dać na Mszę do Proboszcza :mrgreen:
Koledzy,koleżanki pewnie że lepiej to wygląda marketingowo, gdy jest te 5 gwiazdek, lecz co to pomoże przy szybkości np 120/h , waląc w przeszkodę,oczywiście nikomu tego nie życzę,nawet wrogowi :-D
No bym zapomniał, ale mam lepsze zagłówki bo starego typu :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 12:01   

laisar napisał/a:
Podałeś co jest potrzebne do 4* - do tego wystarczy pierwszy punkt.

Ja tylko zwracam uwagę na kolejność punktów, żeby było bezpieczniej - ewentualne dodatkowe gwiazdki to tylko wartość dodana.

Masz więc całkowitą rację, ale mnie chodzi właśnie o różnicę perspektywy - jak widać w tym przypadku, gwiazdki nie zawsze przekładają się bezpośrednio na bezpieczeństwo (bo ta jedna lampka ekstra w nim nic nie zmieni, a gwiazdkę da).


Wolalbym faktyczny odczuwalny wzrost bezpieczenstwa co by sie przekladalo na mocne 4+ w NCAP i punktacje w poszczegolnych kategooriach blisko 80 punktow.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne