Podpinając się pod temat koła zapasowego - TD Pedro, masz Dustera 4x4, zamiast koła - zbiornik paliwa LPG, a gdzie wozisz koło zapasowe?
Pytam, bo i ja muszą znaleźć jakieś rozwiązanie - bez koła raczej nie pojadę....
W Renault Kangoo 4x4 robią to tak -
niestety koło zapasowe wypełnia większość bagażnika
- w bagażniku, przy montażu LPG koło zapasowe zostało "ubrane" w estetyczny, zamykany na suwaki nieprzemakalny pokrowiec z uchwytami do łatwiejszego przenoszenia (koło trochę waży ). dodatkowo na pokrowcu naszyte są rzepy w celu jego unieruchomienia ale tak jak pisałem wcześniej bagażnik znacznie się skurczył... (o ok. 70 l)... z tym, że ja jeżdżę najczęściej sam lub z "najdroższą" i jeżeli mamy potrzebę przewieźć coś większego to koło zapasowe wędruje za przednie siedzenia...
Tak, to czytałem, myslałem, że coś się zmieniło w Twojej koncepcji. Ja mysłałem o kufrze na koło takim jak są do M. Pajero z tą róznicą by mocować na relingach na dachu.
Ja mysłałem o kufrze na koło takim jak są do M. Pajero z tą róznicą by mocować na relingach na dachu.
to by się chyba wiązało ze zwiększeniem oporów powietrza, a zatem i spalania... Pytanie na jaką skalę?
Na pewno znaczny ale w opływowym pojemniku myślę, że byłby znośny. Oczywiście to wariant na dłuższe podróże, gdzie byłoby więcej bagażu do wzięcia. Praktyczność jednak nadal pcha moje myśli do koła dojazdowego (jednyny kłopot to pamietać by nie zakładać tego koła na przód!! Trzeba zrobić wymianę z tyłem i zakładać dojazdówkę tylko na tył i jechać nie szybciej niż 80 km/h.)
W kangoo to koło jest na stelażu, myślę, że można tam wybrać dwie pozycje - na sztorc i leżącą - w zależności od potrzeb. Fajny pomysł - zaadoptowałbym coś takiego do Dustera. Muszę zobaczyć to na żywo.
Jeszcze inne zdjecie:
I sam stelaż:
48Piotr - może wstawisz foto swojego rozwiązania? Ciekawi mnie ile koło wystaje ponad wycięcie?
pewnie sporo ponieważ w Kangoo koło jest na feldze 13/14 cali (zależy od wersji) w Dusterze 16 cali a to już znacznie więcej... po południu zrobię przymiarkę...
Super, to poczekam na Twoje przemyślenia. Swoją drogą zastanawiam się czy dałoby się "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG (vide zdjęcie) i zmieścić koło bez wycinania plandeki? Czy szerokość tej bocznej przestrzeni pozwoli zmieścić koło, lub chociaż koło dojazdowe, które powinno być węższe?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-27, 09:30
laisar, w segmencie SUVów nie mam pojęcia, ale w np. nowe Picanto z fabrycznym lpg ma mini-zbiorniczek na benzynę 10 litrów i coś koło 35 litrów zbiornik lpg, ale nie wiem jak i gdzie jest umieszczony
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-27, 20:16
490 km=47 l.LPG. Cykl mieszany z przewagą trasy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-27, 20:56
TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
490 km=47 l.LPG. Cykl mieszany z przewagą trasy.
jan ostrzyca napisał/a:
490 km/47l. LPG. Cykl mieszany z przewagą miasta*.
ad. * - treść postu z dn. 9 maja br.
- co za powtarzalność...
Pominąłem końcówki po przecinku. Ale "powtrzalność" pomiaru dobrze świadczy o:
1. monterze,
2. kerowcy.
3. pompie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Super, to poczekam na Twoje przemyślenia. Swoją drogą zastanawiam się czy dałoby się "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG (vide zdjęcie) i zmieścić koło bez wycinania plandeki? Czy szerokość tej bocznej przestrzeni pozwoli zmieścić koło, lub chociaż koło dojazdowe, które powinno być węższe?
koło ma średnicę ok. 72 cm i postawione obok ścianki bocznej na podłodze bagażnika uniemożliwia założenie żaluzji... mieści się ale wygląda to trochę "niefajnie", nie bardzo jest jak go unieruchomić..., dokonałem pomiarów przy wykorzystaniu Twojego pomysłu by, cyt.: "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG - koniec cytatu i:
w moim przypadku przy zbiorniku o poj. 73 l/ odległość ta wynosi ok. 14 cm i koło jest za szerokie by go (22 cm) w tą szczelinę zmieścić, sam pomysł jest bardzo dobry i być może przy mniejszym zbiorniku da się go zrealizować, niestety tego nie mam jak sprawdzić, warto również wiedzieć, że w wersji 4x4 głębokość bocznej przestrzeni koło zbiornika LPG to 12 cm, jeżeli szerokość koła dojazdowego (nie wiem jaka jest) umożliwiłaby wstawienie tego koła to i tak niestety wycięcie (chociaż częściowe) plandeki jest nieuniknione ...
Super, to poczekam na Twoje przemyślenia. Swoją drogą zastanawiam się czy dałoby się "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG (vide zdjęcie) i zmieścić koło bez wycinania plandeki? Czy szerokość tej bocznej przestrzeni pozwoli zmieścić koło, lub chociaż koło dojazdowe, które powinno być węższe?
koło ma średnicę ok. 72 cm i postawione obok ścianki bocznej na podłodze bagażnika uniemożliwia założenie żaluzji... mieści się ale wygląda to trochę "niefajnie", nie bardzo jest jak go unieruchomić..., dokonałem pomiarów przy wykorzystaniu Twojego pomysłu by, cyt.: "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG - koniec cytatu i:
w moim przypadku przy zbiorniku o poj. 73 l/ odległość ta wynosi ok. 14 cm i koło jest za szerokie by go (22 cm) w tą szczelinę zmieścić, sam pomysł jest bardzo dobry i być może przy mniejszym zbiorniku da się go zrealizować, niestety tego nie mam jak sprawdzić, warto również wiedzieć, że w wersji 4x4 głębokość bocznej przestrzeni koło zbiornika LPG to 12 cm, jeżeli szerokość koła dojazdowego (nie wiem jaka jest) umożliwiłaby wstawienie tego koła to i tak niestety wycięcie (chociaż częściowe) plandeki jest nieuniknione ...
TD Pedro, dzięki. Po Twoich pomiarach i spostrzeżeniach przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Patrzyłem na tę fotografię:
Zastanawiam się, czy zbiornik LPG jaki masz można mocować tylko centralnie? Jak u Ciebie? Czy jest po wyjęciu tych osłon po bokach koła jest jednak miejsce do wykorzystania w dowolny sposób?
Bo jeśli dałoby się zbiornik wielkości koła zamocować z boku (zdjęcie poniżej) to byłby sukces. Zmieściłoby się pełne koło, plandekę cięłoby sie mniej.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-31, 08:50
Wchodzi fabryczna instalacja gazowa do Sandero-Logan 1.2 16V i
Logan MCV/Van/Pickup 1.6 85 MPI. Dostałem info pocztą z programu Moja Dacia. Ciekawe czy już można zamawiać w salonie Dacii w Polsce z fabrycznym LPG?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum