DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-25, 08:56   

Podpinając się pod temat koła zapasowego - TD Pedro, masz Dustera 4x4, zamiast koła - zbiornik paliwa LPG, a gdzie wozisz koło zapasowe?
Pytam, bo i ja muszą znaleźć jakieś rozwiązanie - bez koła raczej nie pojadę....
W Renault Kangoo 4x4 robią to tak -

Uploaded with ImageShack.us

Aha, nie wiem czy było? W temacie LPG dla Dacii od Renault
http://renault-dacia.wars...andi-renzo.html

Garść informacji na temat zastępczego koła zapasowego -> http://www.motofakty.pl/a...zapasowego.html
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-25, 09:18, w całości zmieniany 5 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-25, 10:53   

Piotr_K napisał/a:
a gdzie wozisz koło zapasowe?
tak jak pisałem w jednym z poprzednich postów:
Cytat:
niestety koło zapasowe wypełnia większość bagażnika

- w bagażniku, przy montażu LPG koło zapasowe zostało "ubrane" w estetyczny, zamykany na suwaki nieprzemakalny pokrowiec z uchwytami do łatwiejszego przenoszenia (koło trochę waży :-( ). dodatkowo na pokrowcu naszyte są rzepy w celu jego unieruchomienia ale tak jak pisałem wcześniej bagażnik znacznie się skurczył... (o ok. 70 l)... z tym, że ja jeżdżę najczęściej sam lub z "najdroższą" i jeżeli mamy potrzebę przewieźć coś większego to koło zapasowe wędruje za przednie siedzenia...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-25, 11:47   

Tak, to czytałem, myslałem, że coś się zmieniło w Twojej koncepcji. Ja mysłałem o kufrze na koło takim jak są do M. Pajero z tą róznicą by mocować na relingach na dachu.



Uploaded with ImageShack.us

Fajnie byłoby wozić zapas jak w Beetle ....;)



Uploaded with ImageShack.us

Alternatywą jest koło dojazdowe mocowane w bagażniku, zabierze mniej miejsca...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-25, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-25, 11:56   

Piotr_K napisał/a:
Ja mysłałem o kufrze na koło takim jak są do M. Pajero z tą róznicą by mocować na relingach na dachu.

to by się chyba wiązało ze zwiększeniem oporów powietrza, a zatem i spalania... Pytanie na jaką skalę?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-25, 12:12   

benny86 napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Ja mysłałem o kufrze na koło takim jak są do M. Pajero z tą róznicą by mocować na relingach na dachu.

to by się chyba wiązało ze zwiększeniem oporów powietrza, a zatem i spalania... Pytanie na jaką skalę?


Na pewno znaczny ale w opływowym pojemniku myślę, że byłby znośny. Oczywiście to wariant na dłuższe podróże, gdzie byłoby więcej bagażu do wzięcia. Praktyczność jednak nadal pcha moje myśli do koła dojazdowego (jednyny kłopot to pamietać by nie zakładać tego koła na przód!! Trzeba zrobić wymianę z tyłem i zakładać dojazdówkę tylko na tył i jechać nie szybciej niż 80 km/h.)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-25, 21:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-26, 13:39   

Dojazdówka jest tylko kilka cm węższa, nie przekonuje mnie to ...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-26, 13:57   

Piotr_K napisał/a:
Pytam, bo i ja muszą znaleźć jakieś rozwiązanie - bez koła raczej nie pojadę....

W moim podobnie jak w Kangoo-tylko wycięcie zamiast "wybulenia".
Koło w pokrowcu na suwak.
_________________
48piotr
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-27, 08:16   

W kangoo to koło jest na stelażu, myślę, że można tam wybrać dwie pozycje - na sztorc i leżącą - w zależności od potrzeb. Fajny pomysł - zaadoptowałbym coś takiego do Dustera. Muszę zobaczyć to na żywo.
Jeszcze inne zdjecie:
I sam stelaż:


48Piotr - może wstawisz foto swojego rozwiązania? Ciekawi mnie ile koło wystaje ponad wycięcie?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-27, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-27, 08:30   

Piotr_K napisał/a:
Ciekawi mnie ile koło wystaje ponad wycięcie?

pewnie sporo ponieważ w Kangoo koło jest na feldze 13/14 cali (zależy od wersji) w Dusterze 16 cali a to już znacznie więcej... :-) po południu zrobię przymiarkę...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-27, 09:06   

Super, to poczekam na Twoje przemyślenia. Swoją drogą zastanawiam się czy dałoby się "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG (vide zdjęcie) i zmieścić koło bez wycinania plandeki? Czy szerokość tej bocznej przestrzeni pozwoli zmieścić koło, lub chociaż koło dojazdowe, które powinno być węższe?

dscf1912f.jpg
Plik ściągnięto 378 raz(y) 130,46 KB

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 09:21   

TSD przy fabrycznej instalacji zbiornik powinien być po prostu w miejscu baku, razem z jego zmniejszoną wersją...

Tak, tak, wiem - "w Dacii takiej cuda na kiju???" (;

(Nie chce mi się szukać d: - ktoś w ogóle oferuje coś takiego?).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-05-27, 09:30   

laisar, w segmencie SUVów nie mam pojęcia, ale w np. nowe Picanto z fabrycznym lpg ma mini-zbiorniczek na benzynę 10 litrów i coś koło 35 litrów zbiornik lpg, ale nie wiem jak i gdzie jest umieszczony
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-27, 12:27   

A ten stojak jest przykręcany dodatkowo, czy luzem stoi? jak ktoś znajdzie pasujący model to dajcie znać ;)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-27, 20:16   

490 km=47 l.LPG. Cykl mieszany z przewagą trasy.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-27, 20:50   

jan ostrzyca napisał/a:
490 km=47 l.LPG. Cykl mieszany z przewagą trasy.


jan ostrzyca napisał/a:
490 km/47l. LPG. Cykl mieszany z przewagą miasta*.

ad. * - treść postu z dn. 9 maja br.
- co za powtarzalność... :lol:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-27, 20:56   

TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
490 km=47 l.LPG. Cykl mieszany z przewagą trasy.


jan ostrzyca napisał/a:
490 km/47l. LPG. Cykl mieszany z przewagą miasta*.

ad. * - treść postu z dn. 9 maja br.
- co za powtarzalność... :lol:


Pominąłem końcówki po przecinku. Ale "powtrzalność" pomiaru dobrze świadczy o:
1. monterze,
2. kerowcy.
3. pompie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-29, 21:02   

Piotr_K napisał/a:
Super, to poczekam na Twoje przemyślenia. Swoją drogą zastanawiam się czy dałoby się "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG (vide zdjęcie) i zmieścić koło bez wycinania plandeki? Czy szerokość tej bocznej przestrzeni pozwoli zmieścić koło, lub chociaż koło dojazdowe, które powinno być węższe?

koło ma średnicę ok. 72 cm i postawione obok ścianki bocznej na podłodze bagażnika uniemożliwia założenie żaluzji... mieści się ale wygląda to trochę "niefajnie", nie bardzo jest jak go unieruchomić..., dokonałem pomiarów przy wykorzystaniu Twojego pomysłu by, cyt.: "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG - koniec cytatu i:
w moim przypadku przy zbiorniku o poj. 73 l/ odległość ta wynosi ok. 14 cm i koło jest za szerokie by go (22 cm) w tą szczelinę zmieścić, sam pomysł jest bardzo dobry i być może przy mniejszym zbiorniku da się go zrealizować, niestety tego nie mam jak sprawdzić, warto również wiedzieć, że w wersji 4x4 głębokość bocznej przestrzeni koło zbiornika LPG to 12 cm, jeżeli szerokość koła dojazdowego (nie wiem jaka jest) umożliwiłaby wstawienie tego koła to i tak niestety wycięcie (chociaż częściowe) plandeki jest nieuniknione ...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-29, 23:24   

TD Pedro napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Super, to poczekam na Twoje przemyślenia. Swoją drogą zastanawiam się czy dałoby się "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG (vide zdjęcie) i zmieścić koło bez wycinania plandeki? Czy szerokość tej bocznej przestrzeni pozwoli zmieścić koło, lub chociaż koło dojazdowe, które powinno być węższe?

koło ma średnicę ok. 72 cm i postawione obok ścianki bocznej na podłodze bagażnika uniemożliwia założenie żaluzji... mieści się ale wygląda to trochę "niefajnie", nie bardzo jest jak go unieruchomić..., dokonałem pomiarów przy wykorzystaniu Twojego pomysłu by, cyt.: "uszczuplić" o boczną część przestrzeń koło zbiornika LPG - koniec cytatu i:
w moim przypadku przy zbiorniku o poj. 73 l/ odległość ta wynosi ok. 14 cm i koło jest za szerokie by go (22 cm) w tą szczelinę zmieścić, sam pomysł jest bardzo dobry i być może przy mniejszym zbiorniku da się go zrealizować, niestety tego nie mam jak sprawdzić, warto również wiedzieć, że w wersji 4x4 głębokość bocznej przestrzeni koło zbiornika LPG to 12 cm, jeżeli szerokość koła dojazdowego (nie wiem jaka jest) umożliwiłaby wstawienie tego koła to i tak niestety wycięcie (chociaż częściowe) plandeki jest nieuniknione ...


TD Pedro, dzięki. Po Twoich pomiarach i spostrzeżeniach przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Patrzyłem na tę fotografię:


Zastanawiam się, czy zbiornik LPG jaki masz można mocować tylko centralnie? Jak u Ciebie? Czy jest po wyjęciu tych osłon po bokach koła jest jednak miejsce do wykorzystania w dowolny sposób?


Bo jeśli dałoby się zbiornik wielkości koła zamocować z boku (zdjęcie poniżej) to byłby sukces. Zmieściłoby się pełne koło, plandekę cięłoby sie mniej.




Uploaded with ImageShack.us
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-29, 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 00:01   

Ani leżącego zapasu, ani zbiornika w jego miejscu nie da się przesunąć w bok, bo umieszczone są we wnęce podłogi...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-05-30, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 00:21   

To wyjaśnia sprawę i kończy moje spekulacje ;) dzięki.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 01:12   

Na tylną klapę ten zapas i po problemie - a jaki szpan... (;
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 08:45   

laisar napisał/a:
Na tylną klapę ten zapas i po problemie - a jaki szpan... (;

A do podnoszenia tak obciążonej klapy proponuję użyć silników odrzutowych na paliwo stałe (JATO). :]
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 21:38   

:mrgreen: gdyby otwierały się na bok .... juz dawno by pomysł przeszedł.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 22:00   

No przecież może się otwierać na bok: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=47404#47404

(Samo koło, co prawda, ale jednak).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-05-30, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-31, 08:50   

Wchodzi fabryczna instalacja gazowa do Sandero-Logan 1.2 16V i
Logan MCV/Van/Pickup 1.6 85 MPI. Dostałem info pocztą z programu Moja Dacia. Ciekawe czy już można zamawiać w salonie Dacii w Polsce z fabrycznym LPG?
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne