DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-04, 20:58
Rozmiar wycieraczek przednich
Autor Wiadomość
Arturos 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: 100lica i okolica
Wysłany: 2011-01-05, 00:29   

ja od razu tego samego dnia po odbiorze wymieniłem na silencium, ale od strony kierowcy dłuższą chyba 550 a od pasażera krótszą... nie pamiętam rozmiarów ale sprawdzę to dopiszę. Uważam, że było to dobre posunięcie bo fabryczne stanowczo zbyt nisko górę wycierały, teraz jest OK :mrgreen:
_________________
Idący donikąd zwykle tam dochodzą!
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-05, 00:55   

Ja kupiłem BOSCHE ECO , stelażówki , 600mm i 550mm , no cóż mogę powiedzieć-luksus. Polecam każdemu.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-01-05, 13:29   

esdziewiaty napisał/a:
BOSCHE ECO , stelażówki , 600mm i 550mm


Miałem takie założone ( tu dowód: http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=710 ;-) ) i faktycznie działały rewelacyjnie, tyle, że trwałością nie grzeszyły...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-05, 14:44   

można odnieść wrażenie, że Ci małpa zeżarła :mrgreen: wycieraczki ...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-01-05, 17:54   

Małpa przyczyniła się do długości anteny radia, nie do żywotności wycieraczek... :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-05, 18:51   

to już teraz wiem skąd się wzięło powiedzenie: "wredna jak małpa" :lol: :lol: :lol:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-05, 19:20   

Przy ich cenie , nie będę narzekał na trwałośc :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-05, 19:27   

możesz cichutko "szepnąć" ile Cię kosztowały?
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-05, 23:22   

Arturos napisał/a:
ja od razu tego samego dnia po odbiorze wymieniłem na silencium, ale od strony kierowcy dłuższą chyba 550 a od pasażera krótszą... nie pamiętam rozmiarów ale sprawdzę to dopiszę. Uważam, że było to dobre posunięcie bo fabryczne stanowczo zbyt nisko górę wycierały, teraz jest OK :mrgreen:


Ja podobnie zrobiłem - kupiłem jakieś noname w Selgrosie, elastyczne bez spojlera, od strony kierowcy 560 mm, od pasażera 510 mm i jest o wiele lepiej. Cena - ok 20 kilka zł/sztuka, na razie 1500 km w trudnych warunkach zimowych wytrzymały, więc nie jest źle ;-) Fabrycznie były 500 mm obie, więc nieporozumienie.

Poza tym tak jak koledzy piszą - od strony pasażera mogłaby być o parę cm dłuższa (np. 530 mm), ale w sumie mi to nie przeszkadza, ważne że po stronie kierowcy powierzchnia którą "obsługuje" wycieraczka jest teraz naprawdę zauważalnie większa.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-06, 19:35   

TD Pedro napisał/a:
możesz cichutko "szepnąć" ile Cię kosztowały?


Dłuższa 25 , krótsza 20. PLNY
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-06, 19:37   

dzięki, życzę trwałości :-D
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-16, 16:03   

LOGAN MCV - wymieniłem właśnie wycieraki, powiększając wymiar po stronie kierowcy na 560 mm a pasażera została w wymiarze 530 mm (większa już nie wejdzie, gdyż oprze się na plastiku przy szybie
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2011-01-16, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 15:18   Przybyłem, zobaczyłem, PRZYKRĘCIŁEM!

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=72210#72210
laisar napisał/a:
Tylko muszę znaleźć sklep, który mi je [wygięte ramię wycieraczki] najpierw wypożyczy celem przymiarki... [:

No i znowu skucha /: Przynajmniej tymczasowo: sklep co prawda znalazłem, ale ramion mogłem przymierzyć tylko kilka i niestety żadne nie pasowało. Mimo wszystko pomysł wciąż chyba pozostaje możliwy do realizacji - aczkolwiek... ja już przestałem być nim zainteresowany!

Odniosłem bowiem zwycięstwo nad złowrogą materią (:


Otóż postanowiłem ostatnio sprawdzić kolejne rozwiązanie alternatywne, czyli skrócenie jednego z popychaczy mechanizmu wycieraczek. W tym celu wymontowałem całe ustrojstwo i dokładnie je obejrzałem, mając nadzieję, że jak większość dacii jest prosto rozbieralne. Niestety, produkt firmy "Bosch" okazał się nieprzyjazny modyfikacjom, ponieważ wspólne osie popychaczy to po prostu... nity :roll: Czyli jest to metoda bez możliwości powrotu do stanu poprzedniego - a takich nie lubię /:

Zniechęcony, zmontowałem wszystko ładnie z powrotem, gdy...

<komiksowe>WTEM!</> (;

EUREKA! Olśnienie! Objawienie! Nirwana!

Wymyśliłem C:

Włączyłem wycieraczki, a potem - gdy były w maksymalnym wychyleniu - podstępnie wyłączyłem je kluczykiem w stacyjce. Następnie odkręciłem oba ramiona (klucz płaski nr 13) i ustawiłem je w pożądany sposób: prawe tuż za granicą Złowrogo Zaciekającego Trójkąta, a lewe maksymalnie blisko bocznej krawędzi szyby.

I TO DZIAŁA!

(Czyli po raz kolejny potwierdziła się u mnie reguła, że pierwsza najprostsza myśl jest też najlepsza, a późniejsze zbytnie (prze)kombinowanie nie prowadzi do niczego dobrego d:).

Bonus: mniejszy opór powietrza (;

Zapraszam do podziwiania mego wiekopomnego dzieła (:

(a tu dla porównania wersja przed)

die,-triangle!.jpg
Plik ściągnięto 11536 raz(y) 82,19 KB

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 15:28   Re: Przybyłem, zobaczyłem, PRZYKRĘCIŁEM!

laisar napisał/a:
Bonus: mniejszy opór powietrza (;

...może czasem trochę mniejszy, ale potem jeszcze większyyy... ;) A konkretnie - w stanie spoczynku większy, teraz bardziej wystają nad turbo-aerodynamiczną maskę!

Ale poza tym super sprawa, gratuluję! :] Jak mnie przyciśnie to też sobie tak zrobię, póki co jednak mam za małe cojones. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 15:34   

bebe napisał/a:
w stanie spoczynku większy, teraz bardziej wystają nad turbo-aerodynamiczną maskę!

Ha. Ha. Ha... d:

Wiem co piszę: nigdy się za maską nie chowały, więc teraz opór jest mniejszy.


Cytat:
mam za małe cojones. ;)

Spoko-loko, operacja jest w 200% odwracalna (po 100 na każdą wycieraczkę).

Odkręcamy nakrętkę, podnosimy ramię (jak do zmiany pióra), zdejmujemy z ośki, obracamy, pozycjonujemy aż będzie OK, przykręcamy, THE END.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-31, 15:37   

laisar napisał/a:
Zapraszam do podziwiania mego wiekopomnego dzieła (:

Bardzo sprytnie-teraz tylko listek figowy na nr rejestracji i do fotoradaru po fotkę ;-)
_________________
48piotr
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-01-31, 20:16   

Laisar czyli zrealizowałeś dawne plany. ( post z 13-11-2007 )
A czy do zdięcia ramion z osiek potrzebny jest ściągacz ?

Chyba podniesienie tylko prawego ramienia załatwi sprawę , po co ruszać lewe ?
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-01-31, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-31, 20:39   

Ściągacz nie potrzebny wystarczy odkręcić jedną nakrętkę i poruszać ramieniem bo ono jest zamontowane jak by na trzpieniu z rowkami
_________________
Pawlo
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-31, 21:05   

ja bedę kombinował w długoscią ramion wycieraczek. dluzsze dam od strony pasazera i mniejsza wycieraczke, troszke dluzsza od kierowcy i wieksze pióro
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 21:36   

Pawlo ma rację - żaden ściągacz nie jest potrzebny, wystarczy podana przeze mnie procedura (podniesienie ramienia powoduje lekkie poluzowanie dziurki, w którą wchodzi ośka).


Przestawienie wyłącznie prawej wycieraczki nie wystarcza: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=72165#72165
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-31, 22:57   

Temat już kiedyś przerabiałem,... zacząłem od Malucha kupionego w 1976

Aby zwiększyć zakres ruchu wycieraczki należy zmienić długość dżwigni / ramienia /
prawej wycieraczki, następnie na ośce ustawić dolne skrajne położenie ramienia wycieraczki na szybie.
Zmiana długości ramienia jest niewielka rzędu 3- 4mm.
W dawnych samochodach była regulacja długości.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 23:13   

kamel napisał/a:
Aby zwiększyć zakres ruchu wycieraczki należy zmienić długość dżwigni / ramienia / prawej wycieraczki, następnie na ośce ustawić dolne skrajne położenie ramienia wycieraczki na szybie.

Akurat w tym konkretnym przypadku (Denerwujący Zaciek Zagłady!) chodzi nie tyle o zwiększenie zakresu (nie wystarczy w tym celu zwiększyć piór?), co o jego przesunięcie. Konkretnie - chodzi o to, żeby wycieraczki dochodziły dalej, a nie wycierały więcej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 23:30   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=48967#48967
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-31, 23:33   

laisar napisał/a:
Pawlo ma rację - żaden ściągacz nie jest potrzebny, wystarczy podana przeze mnie procedura (podniesienie ramienia powoduje lekkie poluzowanie dziurki, w którą wchodzi ośka).

Przestawienie wyłącznie prawej wycieraczki nie wystarcza: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=72165#72165


A miało nie być o seksie... ;-)
Tzn. rzeczone ramiona siedzą na wielowpuście?
Oj. coś dzisiaj kumam jak kumak karpacki w styczniową noc:
można prosić o uproszczony, graficzny instruktaż, jak zdjąć i bezboleśnie założyć, bom manualnie sprawny inaczej, a z drugiej łapki na widok Złowieszczego Trójkąta mnię świerzbią...

P.S.
Co do anty aerodynamicznego podszybia, to doszliśmy do wniosku z kolegą Grand Scenistą, że to chodzi o pułapkowanie wiru Panie majster, w celu osłabienia oporu indukowanego :-P
Wiem wiem: Docent wy mi się tu nie wymandrzajcie się! ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-01, 01:50   

piotrres napisał/a:
A miało nie być o seksie...

"A kto mi ciągle pokazuje te świństwa, panie doktorze?!" <;


Cytat:
Tzn. rzeczone ramiona siedzą na wielowpuście?

Tak.


Cytat:
bom manualnie sprawny inaczej

Postaram się coś nabazgrać albo nafocić, ale naprawdę najprościej jest spróbować samemu. Tam nie ma nić skomplikowanego: jeżeli jesteś w stanie odkręcić i przykręcić najzwyklejszą w świecie nakrętkę - a wierzę w Ciebie - to dasz radę (:



Ad PS: Raczej - "Docent, przypatrz się uważnie; naprawdę sądzisz, że którakolwiek daćka w ogóle widziała tunel inaczej niż przejeżdżając obok...?".
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne