Czy w Dusterze na takim wyrku idzie wyprostować nogi? Bo chcę to samo zrobić u siebie w MCV i jak mierzyłem długość to jakoś tak na styk mi wychodziło, a przecież MCV dłuższy kufer ma
Ja mam 1,80 wzrostu i mogę się wyprostować, ale nogami dotykam do klapy a głową do siedzeń. Na czas spania przednie oparcia można pochylić też do przodu, a w przypadku gdy śpi jedna osoba to już można się rozłożyć trochę po skosie i jest luzik.
Są takie miejsca, gdzie nie ma hoteli i innych udogodnień, pozostaje samochód albo namiot i te miejsca są właśnie fajne. Są też takie miejsca, akurat w które ja jeżdżę, gdzie spanie w namiocie wiąże się z pewnym ryzykiem i dyskomfortem i dlatego powstał ten projekt.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-23, 23:44
Na zeszłorocznym zlocie przeprowadziłem pomiar przy pomocy Vana i Standardowej Żony. :) Na podłodze Vana Standardowa Żona długości 164 cm mieści się swobodnie. Zważywszy, że w Vanie jest dłuższa podłoga, choć niewiele, bo jest ścianka działowa i za fotelami jest trochę miejsca, ale jednak dłuższa, bo kanapa zwinięta w trąbkę jednak zajmuje więcej miejsca niż ścianka - w MCVce powinny mieścić się osoby od wzroście Standardowej Żony. :] Osoby wyższe mogą się mieścić mniej, ale to już same są sobie winne. :>
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-24, 07:29
moja jest mniej standardowa, bo mierzy 168 cm ale podobno z wiekiem człowiek się kurczy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-24, 07:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-24, 09:25
IraS napisał/a:
tomala72 napisał/a:
Ja w bagażniku spał nie będę:)
Są takie miejsca, gdzie nie ma hoteli i innych udogodnień, pozostaje samochód albo namiot i te miejsca są właśnie fajne. Są też takie miejsca, akurat w które ja jeżdżę, gdzie spanie w namiocie wiąże się z pewnym ryzykiem i dyskomfortem i dlatego powstał ten projekt.
I wtedy trzeba kupić TO:)
ciezarowka_camper_995.jpg
Plik ściągnięto 825 raz(y) 40,32 KB
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-03-24, 09:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Dokładnie.. można wyjąć całkowicie zagłówki przednich foteli (trzeba włożyć trochę siły w ta operację).
Niestety - regulacji wysokości nie ma a szkoda, bo podczas cofania zagłówek fotela kierowcy ogranicza pole widzenia..chyba, że ktoś ma łabedzią szyję...
Widzę że sezon wakacyjny powoli się rozkręca :). W związku z tym przedstawiam mój projekt dużego wygodnego mobilnego łóżka do Dustera.
Założenia projektowe:
- długość ok. 180cm,
- łóżko dwuosobowe, podróżują 2 osoby,
- na wyjazdy z tym łóżkiem nie wozimy siedziska tylnej kanapy,
- szybki i łatwy montaż oraz demontaż,
- konieczność wożenia koła zapasowego i większej ilości bagażu w środku samochodu,
- możliwość przewiezienia wszystkich elementów łóżka oraz koła zapasowego w bagażniku przy w pełni funkcjonalnym tylnym siedzeniu,
- tania, ale solidna konstrukcja, wykonanie po minimalnych kosztach metodą "chałupniczą".
Łóżko składa się ze stelażu stalowego (kątowniki) w postaci trzech prostokątów. Są one łączone ze sobą poprzez wsuwanie w ceowniki. Konstrukcja jest spawana. Nóżki o długości odpowiedniej do zachowania miejsca na koło zapasowe i maksymalnej ilości miejsca nad głową wykonano z pręta stalowego. Nóżki są wkręcane do nakrętek przyspawanych do stelażu. Całość oczywiście spawana. Do ramy przykręcona jest twarda i mocna płyta z materiału podobnego do tego, z którego robi się panele podłogowe. Na to kładzie się piankę tapicerską (gęstość i grubość dobrana, by była odpowiednio twarda i nie przekraczała kilku cm grubości), która jest również w 3 kawałkach, ubrana w estetyczne pokrowce z grubego materiału, z zamkiem błyskawicznym. Montaż i demontaż całości trwa do kilkunastu minut. Jedna osoba przy odrobinie wprawy powinna sobie samodzielnie poradzić, ale wygodniej mieć kogoś do pomocy. Aby zmieściło się łóżko o takiej długości fotele przednie trzeba przesuwać do przodu oraz pochylać (dzięki czemu robi się całkiem niezły zagłówek). Trochę gimnastyki jest przy wchodzeniu (można przez klapę albo drzwi boczne), ale to w końcu nie camper. Dostęp do bagaży przy już rozłożonym łóżku jest ograniczony.
201206093603 (Medium).jpg Konstrukcja bez materacy
Plik ściągnięto 547 raz(y) 85,3 KB
201206093599 (Medium).jpg konstrukcja + materace
Plik ściągnięto 542 raz(y) 70,39 KB
201206093596 (Medium).jpg Miejsce na większe bagaże
Plik ściągnięto 582 raz(y) 42,52 KB
201206093597 (Medium).jpg Miejsce na mniejsze bagaże
- czy spanie testowe już było?
- czy przewidujesz jakieś stabilizowanie/unieruchomienie podpórek w ich dolnej części (np. poprzez przymocowanie ich do jednego wspólnego elementu poziomego)?
Na razie były tylko testy obciążeniowe i próbne leżenie. Dwa przednie elementy są dodatkowo połączone bolcem-śrubą (przewiercone od spodu przez pionowe ściany kątowników), dzięki czemu nie chwieje się to za bardzo i nie było potrzeby dodatkowego stabilizowana całości.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-06-11, 18:42
To je ale fajne pane Lukas
Generalnie rozwiązania mamy mechanicznie podobne, ja skręcane z gotowych profili, Kolega spawane (nie mam spawarki) ale funkcjonuje niemalże tak samo. Sugestia - może podobnie jak ja zrobisz klapy w blatach?
To je ale fajne pane Lukas
Generalnie rozwiązania mamy mechanicznie podobne, ja skręcane z gotowych profili, Kolega spawane (nie mam spawarki) ale funkcjonuje niemalże tak samo. Sugestia - może podobnie jak ja zrobisz klapy w blatach?
Dzięki i gratuluję alternatywnego rozwiązania! Wygląda profesjonalnie i bardzo estetycznie.
U mnie niestety nie da się jechać z rozłożonym łóżkiem (bo fotele są przesunięte niemal do końca do przodu celem uzyskania ponad 180cm miejsca), więc przypuszczalnie niewiele pomogły by mi podnoszone blaty. W praktyce wytestuję to już za nieco ponad tydzień. Po powrocie z wyprawy nie wykluczam wprowadzenia modyfikacji i poprawek.
A Twoje łoże mieści się w postaci złożonej w bagażniku? Lub inaczej - czy te profile (jak rozumiem gotowe) można kupić na wymiar lub ewentualnie łatwo domowymi sposobami przyciąć lub połączyć i wydłużyć?
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-06-11, 20:40
Tak. To standardowe elementy tzw systemu rurowo-kulowego - TRIS - (http://www.shop-line.com.pl/default.aspx). Każdy rodzaj złączki jest niezależny w zakupie. Podobnie każda rura. Do cięcia używam noża rolkowego do rur (np taki: http://www.narzedziak.pl/...obcinaki-do-rur). Obcinasz wręcz jedną ręką - druga służy do trzymania rury. Tylko przy b. krótkich odcinkach użyłem szczypiec Morse'a. Rury można także łączyć przedłużkami, są złącza zawiasowe, nóżki itp. Zresztą na stronie producenta masz cały katalog. Praktycznie można sobie poskładać niemalże dowolne konstrukcje.
Po rozłożeniu zostaje wiązka rur o średnicy 25 mm, długość najdłuższej niespełna 1,20 m (2 szt), ok 1 metrowej (7 szt), ok 1/2 metra (3 szt) oraz ok 25 cm (4 szt) oraz 4 płaskie blaty ze sklejki grubości 10 mm i woreczek uchwytów, które można pozostawić na rurach. Wszystko mieści się w bagażniku, choć raczej przenoszę do piwnicy. Jedynym dużym elementem będzie piankowy materac - jedna część do zwijania w gruby rulon. Klapy mają za zadanie ułatwić dostęp do części "podłóżkowej" czy "podklapowej".
Właśnie dzisiaj po próbie stwierdziłem, że zaplanowałem trochę zbyt długie, to w kilka minut odciąłem po jakieś 4 cm rur końcowych, poluzowałem dwa uchwyty i wkręciłem na nowo. Jeszcze tylko odkręcić kilka uchwytów, odciąć pasek sklejki, wywiercić kilka otworów i przykręcić na nowo. Już dzisiaj nie miałem chęci.
Siedzeń nie wyjmowałem - jakoś nie bardzo wiem jak to zrobić - może coś podpowiesz - będę miał znacznie więcej miejsca pod spodem
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-11, 22:15, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum