Panowie, w moim Dokkerze stuknie zaraz 30 tys. km, więc trzeba wyregulować zawory. Macie kogoś poleconego w Wawie bądź okolicach?
W ASO na Jerozolimskich krzyczą sobie 450zł
A trzeba wymieniać uszczelkę? Ja w poprzednim aucie regulowałem zawory co 30 tyś km z racji posiadania instalacji gazowej i mi mechanik po prostu jakimś sylikonem czy czymś tam smarował i wszystko było ok. Tak pytam z ciekawości jak to jest.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-22, 08:43
rexxim napisał/a:
Panowie, w moim Dokkerze stuknie zaraz 30 tys. km, więc trzeba wyregulować zawory. Macie kogoś poleconego w Wawie bądź okolicach?
W ASO na Jerozolimskich krzyczą sobie 450zł
Na LPG trzeba regulować zawory co 20-30 tys. km. Bez LPG przy takim przebiegu dla własnego komfortu psychicznego i jak ktoś lubi gmerać przy silniku. Chyba że masz jakieś objawy świadczące o problemach.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Co do wymiany uszczelki to już wiem od mechanika że zależy to od kosztu uszczelki.
W hondach podobno jest droga więc lepiej posmarować ją sylikonem czy czymś tam i skręcić. Jeśli się nic nie poci to jeździć do następnej regulacji. Jeśli po kolejnej nic się nie dzieje to jeździmy tak aż coś zacznie się pocić. Wtedy przy regulacji po prostu wymienić uszczelkę. Ja zrobiłem 150 tyś km i jakieś 4-5 regulacji luzów i ani razu uszczelki nie wymieniłem. Kolejny właściciel auta też nie ma żadnych problemów.
Wychodzi na to że kto na jakiego mechanika trafi zawsze mechanik może zarobić dodatkowo na tej uszczelce.
To zależy od rodzaju i materiału jaka jest wykonana uszczelka.
Jeśli jest papierowa to kwalifikuje do wymiany za każdym razem, a jak jest metalowa to może posłuży jeszcze ze 2-3 regulacje zaworów. A sylikon służy do posmarowania metalowej uszczelki by lepiej uszczelnić.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
@SilverTM: Głównie zależy to jednak od konstrukcji, a nie od mechanika. Nie wiem jak jest w hondach - być może ta uszczelka faktycznie jest wielorazowego użytku? Albo producent też zaleca wymianę, tylko właściciele i mechanicy są "mądrzejsi"...
W każdym razie w daciach z silnikami 1.6 8v zalecana jest wymiana, oryginalna uszczelka kosztuje w ASO 50 zł, a regulacja zaworów, obejmująca wymianę uszczelki, to 1,3 rbg.
Czyli w sumie, licząc 140 zł netto / 1 rbg, jak warszawskie RRG ma w cenniku, powinno to być poniżej 300 zł za komplet - nie wiem skąd 1,5x wyższa cena dla kol. rexxima...
Czy te silniki mają tak działać? http://youtu.be/KZweAZXwhU0
ciągle słyszę takie ,,cykanie" w swojej Sandero 1.4 mpi jak w tym clio z filmu. Kiedy przyśpieszam słychać to nawet ciut mocniej. Jak montowali mi gaz to robili również regulacje zaworów. Inny znajomy mechanik powiedział,że te silniki tak mają. Czy na pewno? Mój stary golf 2 1.8 RP cyka ale tylko parę sekund po odpaleniu potem jest ok
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-07, 11:30
pckiller napisał/a:
Witam,
jak wygląda to w silnikach z fabryczną instalacją lpg? podobno gniazda zaworów są utwardzane. Czy ktoś miał z tym jakieś doświadczenia.
Wg rozpiski w instrukcji regulacja zaworów przy fabrycznym LPG silnik 1.6 mpi ma być robiona co 120 000 km. Trochę kosmos.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
regulacja zaworów przy fabrycznym LPG silnik 1.6 mpi ma być robiona co 120 000 km. Trochę kosmos
Ale właściwie dlaczego? Ja, nie mając gazu, robiłem regulację przy 140 tys. km, przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów (podciekała) - mechanik stwierdził, że "było już trochę ciasno". Jeżeli wersje zagazowane fabrycznie rzeczywiście mają utwardzenie, a ustawienia instalacji są kontrolowane na bieżąco, to właściwie nie powinno być najmniejszego problemu z wypalaniem gniazd - a zatem i faktycznej konieczności regulacji luzów...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-14, 05:32
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
regulacja zaworów przy fabrycznym LPG silnik 1.6 mpi ma być robiona co 120 000 km. Trochę kosmos
Ale właściwie dlaczego? Ja, nie mając gazu, robiłem regulację przy 140 tys. km, przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów (podciekała) - mechanik stwierdził, że "było już trochę ciasno". Jeżeli wersje zagazowane fabrycznie rzeczywiście mają utwardzenie, a ustawienia instalacji są kontrolowane na bieżąco, to właściwie nie powinno być najmniejszego problemu z wypalaniem gniazd - a zatem i faktycznej konieczności regulacji luzów...
Dlatego, że:
1. regulacja zaworów jest zalecana co 15-30 tys km w silnikach na LPG,
2. w dwóch samochodach fiat i dacia była wręcz niezbędna,
3. w dacii z fabrycznym LPG miałem podparte dwa zawory przy ok. 30 tys. km, co wyszło przy okazji regulacji zaworów, gdybym czekał do 120 tys. byłaby kosztowna awaria.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-10-14, 05:33, w całości zmieniany 1 raz
Posiadam Dacie Logan z silnikiem 1,2 16v D4F z instalacją LPG firmy BRC.
Auto ma dopiero rok i przejechane w ciągu tego roku 40 tys. km.
Ostatnio mam problem z nierównymi obrotami na zimnym silniku.
W serwisie przy przeglądzie po 40 tys. km stwierdzono że trzeba ustawić luz na zaworach i silnik powinien zacząć pracować normalnie.
Byłem ostatnio w dwóch serwisach Renault/Dacia by zapytać o koszt regulacji luzów na zaworach.
W pierwszym serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 850 zł (chyba trochę dużo chca???). Wymieniane będą na nowe : uszczelka pokrywy zawrów, uszczelki kolektora dolotowego i uszczelki na gniazdach świec. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.
W drugim serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 480 zł. Wymieniają na nową tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.
W związku z powyższym szukam informacji na temat regulacji luzów na zaworach w tym silniku.
Dodam że przeglądając różne fora trafiłem na sprzeczne informacje:
jedni piszą że ten silnik ma regulacje luzu na zaworach za pomocą śrubek a inni że płytek -tak też powiedziano mi w serwsie.
Na wszystkich znalezionych w internecie zdjęciach głowicy tego silnika jednoznacznie widać że luz jest regulowany za pomocą śrubek - taką informację otrzymałem na forach Renault.
Jeśli chodzi o sposób regulacji to powiem szczerze że zgłupiałem.
Stąd moje pytania do użytkowników tego forum.
Jak jest regulowany luz na zaworach w tym silniku? Za pomocą śrubek czy może za pomocą płytek???
Czy możliwe jest żeby do aut DACIA montowali silnik z inną głowicą (z zaworami regulowanymi za pomocą płytek) niż do aut Renault (z zaworami regulowanymi za pomocą śrubek)???
Czy ktoś już robił regulację w 1.2 16v z fabrycznym gazem? (D4f 732/734)
Jakie powinny być wartości luzu zaworowego w tym silniku?
I pytanie zasadnicze - czy w tym silniku do demontażu kolektora ssacego trzeba odkrecić kompresor klimy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum