Mam Clio IV Grandtour bez kamery z MN2 Evo. W przypadku oryginalnej kamery czy oprócz niej i wiązki z kamery do radia potrzebne są jakieś moduły do wpięcia się w CAN itp? Zastanawiam się nad zakupem kamery o kodzie 284425201R lub 284426521R, ale te kamery mają taki krótki kabel bez wyjścia wideo (chinch/RCA) i wygląda mi to na że kamera to jeden z elementów między nią a radiem.
Mam między oświetleniem tablicy, plastikową, kwadratową zaślepkę wielkości tych kamer, będę rozbierał klapę sprawdzić mocowania.
Czy ktoś na forum ma dostęp lub handluje takimi kamerkami?
A w przypadku kamer "chińczyków", czy wtyczkę przy radiu mogę przerobić sam czy trzeba kupić gotową przelotkę?
czy oprócz niej i wiązki z kamery do radia potrzebne są jakieś moduły do wpięcia się w CAN itp?
Nie
migel88 napisał/a:
Zastanawiam się nad zakupem kamery o kodzie 284425201R lub 284426521R, ale te kamery mają taki krótki kabel bez wyjścia wideo (chinch/RCA) i wygląda mi to na że kamera to jeden z elementów między nią a radiem.
Pozostałe elementy to kabelki z wtyczkami
migel88 napisał/a:
A w przypadku kamer "chińczyków", czy wtyczkę przy radiu mogę przerobić sam czy trzeba kupić gotową przelotkę?
Możesz przerobić sam albo kupić przejściówkę . Ale sprawdź czy przypadkiem nie masz już częsci okablowania gotowego . Czyli masz już wszystko połaczone przy MN a kable kończą się w okolicy śłupka B na pddłodze
posiadam Media Nav w wersji 9.1.3, odblokowanego. W micomie aktywowałem kamerę (włączyłem ją również w ustawieniach wyświetlacza), aktywowałem również przycisk RVC_SWRC #2(2A) w micomie.. czyli teoretycznie wszystko tak jak w instrukcjach na forum..
Jednak po podłączeniu kamery na krótko (chciałem sprawdzić czy w ogóle działa) MN w ogóle nie reaguje, zero reakcji.. Nawet nie wiem czy kamera działa, choć diody na kamerze świecą..
czy może to być problem z oprogramowaniem MN, może coś trzeba jeszcze wgrać? jeżeli tak to co i jak? gdzie może leżeć przyczyna, że MN w ogóle nie reaguje na podłączenie kamery?
Dodam, że kamerę podłączyłem przez złącze RCA, dodatkowo pod pin nr 3 (czyli pod czerwony kabel z przejściówki) podłączyłem zasilanie, ale zero reakcji MN po podłączeniu kamery i zasilania..
To niestety jest często przypadłość wersji 9.1.3 że mimo włączenia kamery w MICOM nie działa.
Pozostaje albo zejście do wersji niższej ( np.6.04.) Wtedy uruchomienie przez MICOM zadziała .
Lub użycie ddt4all
a czy jest gdzieś opisane jak włączyć kamerę przez ddt4all? bo nie mogę tego znaleźć a mam ten program i stosowny interfejs ELM...
trochę boję się schodzić z wersji oprogramowania aby nie zniszczyć media nav.. poza tym jest on już uwolniony, z wgranymi aktualnymi mapami itp.. i nie chciałbym tego stracić lub wgrywać od nowa wszystkiego...
jak przyjdzie to pozamieniam odpowiednio kabelki i interfejs będzie gotowy..
teraz jeszcze pytanie czy po podłączeniu zmodyfikowanego interfejsu trzeba coś jeszcze przełączyć w ddt4all by połączył się z can2??
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-08, 07:20
BMPiS napisał/a:
...teraz jeszcze pytanie czy po podłączeniu zmodyfikowanego interfejsu trzeba coś jeszcze przełączyć w ddt4all by połączył się z can2??
Nic. Ddt4all połączy się automatycznie z urządzeniami na CAN2.
Opcja włączenia kamery znajduje się w zakładce: Audio / ULC_Gen(wersja radia) / Configuration / ECU Configuration.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-07-08, 07:44, w całości zmieniany 2 razy
Bardzo dziękuję za pomoc!
Podłączyłem się pod CAN2 za pomocą ddt4all.. (w przedłużce, którą zakupiłem na aliexpress wystarczyło zamienić ze sobą 4 kabelki..) W opcjach audio ddt4all widniała informacja, że moja kamera jest już aktywna.. dezaktywowałem ją i zresetowałem medianav.. następnie ponownie ją aktywowałem za pomocą ddt4all..
I o dziwo kamera działa!
Nie chodzi o poruszanie kamerki - chodzi o kontakty na wszystkich złączach pomiędzy kamerą a MN - - chociaż uszkodzenia kamerki też nie można wykluczyć .
Marka: Renault
Model: CLIO4
Silnik: 09
Dołączył: 20 Sie 2020 Posty: 13 Skąd: SC
Wysłany: 2020-09-16, 15:12
Obecnie w MNE3 mam aktywowaną kamerę + podgląd czujników cofania.
Kamery póki co nie mam,w kostce od radia też nie widziałem kabli do kamery: https://imgur.com/wdRxyFQ
Natomiast przy wrzucaniu wstecznego biegu pojawia się miejsce na kamerkę i oczywisty komunikat "kamera cofania jest nie podłączona albo zepsuta". Oznacza to, że gdzieś puścili te kable jednak do MME?
Gdzieś słyszałem, że póki nie podłączymy kamerki/nie mamy instalacji to nie powinno się nic pojawiać....
Witam,
Czytam Was i juz mnie głowa boli :) czy jest, któryś z kolegów ze Śląska ( okolice Dąbrowa Górnicza) i podlaczylby mi kamerkę. Proszę o kontakt na PW. Autko Sandero Stepway 2016r
Dla scisłości chodzi o WD-40 Contact Cleaner a nie zwykły wd40 ;)
Kazdy Wd40 wypiera wodę .
A te droższe odmiany to "chłyt marketingowy" żeby klient zapłacił więcej :)
Jednak te inne wd40 oprócz wypierania wilgoci również pozostawiają tłusty nalot którego zadaniem jest smarować a nie czyścić styki elektryczne.. a o to tu chodzi żeby pozbyć się wody i nic innego nie zostawić
Być może ale dla mnie przy wielu problemach z zestykami w samochodach narażonych na czynniki atmosferyczne właśnie wd40 idealnie się sprawdza bo i wypiera wodę i zostawia ten tłusty nalot który chroni styki przed korozją i brakiem przewodzenia.
A o to właśnie chodzi - nieprawdaż
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2020-10-03, 19:05
Jas_pik niby tak ale wd40 ja jedną wielką wadę o której rzadko się mówi. Jest bowiem agresywny dla elementów gumowych. Powoduje ich rozszerzanie co nie wszędzie jest pożądane. Często ludzie używają jak pojawi się korozją np przy mechanizmie wycieraczek . Na początku jest lepiej ale tam jest gumowy orings który się rozszerza i potem więcej wody wpływa
Być może . Ja nie stosuję przy elementach gumowych ale właśnie przy złączach elektrycznych w samochodach.
To wynika z moich osobistych doświadczeń na samochodach elektrycznych które użytkuję od ponad 8 lat. Właśnie w nich ( na złączach prądowych i sterujących ) testowałem różne środki .
Okazało się że w warunkach atmosferycznych w Polsce ( słynne taki mamy klimat) właśnie wd40 najlepiej się sprawdza.
Przykład z życia ( naprawiłem już kilka samochodów produkcji japońskiej - Mitsubishi iMieV i pochodne czyli Peugeot ION i Citroen C-zero) .
W tych samochodach sygnały sterujące i kontrolne ( siec CAN) silnika maja złącze (hermetyczne w warunkach Japonii i Europy zachodniej ) położoną niefortunnie w miejscu narażonym na rozprysk wody z tylnego koła) . W Polsce sól niestety dostaje się do tego złącza i powoduje korozję styków - a styki sa cieńsze niż złącza w MN i wcale nie pozłacane. Wilgoć powoduje lekka korozję i nagle samochód po przejeździe przez kałuże przestaje jeździć .
Żadne inne środki się nie sprawdziły w tym złączu .
Mam Dacia Duster Prestige 1,6 2019r. MNE 3 soft 1.0.13.3 (kamera cofania+ czujniki parkowania) i chcę kupić Kamera 180 przód DACIA DUSTER II
I chciałbym zasięgnąć opinii na temat tej kamery i jej spół działania z MN3
Czy będę musiał jechać do serwisu by ją aktywować i czy nie będzie kolidowała z kamerą cofania
Dzień dobry.
Jaką rozdzielczość obsługuję Media Nav 1, tzn. z jaką optymalną ilością linii kupić kamerę cofania? Bo w wątku są linki nawet do kamer 1080 z zapewnieniem, że działa cudownie :)
pozd.
bost
@bost: W wątku, z którego Twój post został przeniesiony do tego, właściwego, omawiane były różne kamery, nie tylko do MediaNav, dlatego pojawiały się różne rozdzielczości.
Natomiast do MediaNav kamera ma być po prostu w systemie NTSC, więc oficjalna rozdzielczość to będzie chyba 720x480.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum