Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternator w loganie 0,9TCE
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-11-26, 14:25   Alternator w loganie 0,9TCE

Czy ktoś zna parametry alternatora wkładanego d do Logana z silnikiem 0,9 TCE? Chodzi mi po głowie dołożenie nagrzewnicy elektrycznej i zastanawiam się czy alternator to uciągnie. Z góry dziękuję za pomoc.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 02:21   

Wygląda na to, że są trzy modele: 90, 95 lub 110 A - ale w dokumentacji nie raczyli podać, od czego zależy wybór.

Zajrzyj po prostu pod maskę - powinno się dać odczytać markę i model alternatora. Albo przynajmniej włożyć w jego pobliże rękę z aparatem i zrobić fotkę... (;
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-11-27, 08:41   

laisar napisał/a:

Zajrzyj po prostu pod maskę - powinno się dać odczytać markę i model alternatora. Albo przynajmniej włożyć w jego pobliże rękę z aparatem i zrobić fotkę... (;


Nie bardzo jest właśnie miejsce- pokombinuję może z jakimś małym lusterkiem.
Laisar, a msz może dostęp do grafiki obudowy nagrzewnicy i miejsca montażu elektrycznej nagrzewnicy w wersji z silnikiem diesla i benzynowym? Ciekaw jestem czy są identyczne czy trzeba cos rzeźbić.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-11-27, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 11:44   

cookie napisał/a:
czy trzeba cos rzeźbić

Nie trzeba - tylko podłączyć:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2542
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3286
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91744#91744

Tematy i obrazki stare, ale wg dokumentacji w nowych modelach jest analogicznie.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-01, 08:14   

laisar napisał/a:
cookie napisał/a:
czy trzeba cos rzeźbić

Nie trzeba - tylko podłączyć:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2542
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3286
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91744#91744

Tematy i obrazki stare, ale wg dokumentacji w nowych modelach jest analogicznie.

O - dzięki wielkie. To teraz musze wymyślić tylko jak przeciągnąć gruby kabel z prądem z pod maski i czym wysterować grzałkę. Standardowo chyba każda sekcja ma swój przekaźnik i zapewne ilość załączanych sekcji zależy od temp chłodziwa, napięcia w instalacji i temperatury zewnętrznej. Ja zrobię to trochę prościej zasilając tylko przez przekaźnik włączający układ powyżej napięcia ładowania ale tylko na 4 biegu dmuchawy i wyłączany temp. zasilania nagrzewnicy w okolicy 50C.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 21:17   

@cookie: Z chłodem można jeszcze walczyć podgrzewając sam płyn chłodniczy: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4688
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-02, 08:14   

Wiem, ale w TCE wężyki do nagrzewnicy pod maska są bardzo krótkie i do tego fantazyjnie powyginane. Taki mod. byłby proszeniem się o nieszczelności.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 10:30   

cookie napisał/a:
mod. byłby proszeniem się o nieszczelności

Bez przesady - hydraulika to faktycznie nie jest najprostsza z dziedzin techniki, ale na tym poziomie ludzkość radzi sobie z tym wystarczająco dobrze [:
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-02, 12:38   

Akurat z hydraulika to ma niewiele wspólnego;-) Chodzi o to, ze przewody tam są bardzo krótkie i mocno powyginane, żeby kompensować ruchy silnika względem reszty samochodu. Wpakowanie w takim miejscu podgrzewacza to na dłuższa metę jakieś kłopoty. Do tego trzeba doprowadzić jeszcze kilka solidnych kabli, tak aby nie były narażone na przetarcie, czy ułamanie. Wole nie ryzykować. Poza tym taki mod. od razu rzuca się w oczy w ASO przy głupiej zmianie oleju, a do kanałów nawiewu raczej przy przeglądzie nikt nie zagląda.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-12-03, 09:51   

cookie, jeśli masz możliwość wydania więcej, rozważ ogrzewanie postojowe. Fantastyczna sprawa.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-03, 13:10   

Dyziek napisał/a:
cookie, jeśli masz możliwość wydania więcej, rozważ ogrzewanie postojowe. Fantastyczna sprawa.

Postojowe to nie mój pułap cenowy. No i zona by się na mnie krzywo patrzyła, że w swoim nie ma i musi skrobać, a ja do ciepłego wsiadam;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 14:38   

najtaniej wstawić 2/3 świece żarowe do płynu chłodniczego samochód zagrzany 50 % szybciej , gotowe zestawy są na allegro
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-03, 14:46   

Albo grzałkę w obwód między silnikiem a nagrzewnicą kabiny.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-12-03, 16:05   

route2000 napisał/a:
Albo grzałkę w obwód między silnikiem a nagrzewnicą kabiny.

Można taki podgrzewacz http://allegro.pl/grzalka...4857720978.html
Mam do podgrzewania parownika LPG
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-03, 19:39   

Jak to działa? Czy działa tylko przy włączonym silniku tzn. nie ma wstępnego podgrzewania przed uruchomieniem silnika?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-12-04, 08:51   

Może grzać z akumulatora
Ja mam zamontowany przekażnik czasowy by grzało po uruchomieniu silnika./oszczędzam aku/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne