Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT
Menu
Forum
Strona Główna
Użytkownicy
Szukaj
Grupy
Rejestracja
Statystyki

Witamy Gość
Obecny czas to 2020-08-08, 19:36

Szukaj
Szukaj:
Szukaj w:

Zaawansowane wyszukiwanie

Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 341528 postów, 13245 tematów
Mamy 4314 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrowana osoba: pawelszym1

Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Autor: laisar @ 2020-01-20, 00:41
Renault Polska napisał/a:
NOWY SILNIK LPG DACII NA TARGACH MOTORYZACYJNYCH W BRUKSELI
    • Dacia przedstawiła nową jednostkę dwupaliwową, zasilaną benzyną i LPG. Jest to silnik TCe 100 LPG. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach samochodowych w Brukseli pod maską Dustera. Wkrótce będzie również oferowany w Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowy silnik ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

    • Dacia jest jedynym producentem, który oferuje silniki dwupaliwowe (benzyna/LPG) w całej gamie, z wyjątkiem Dokkera i Lodgy.

    • LPG to sprawdzony, łatwy w obsłudze silnik, przystępny cenowo i ekonomiczny w eksploatacji. Doskonale spełnia potrzeby klientów marki Dacia.
Nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik TCe 100 LPG będzie dostępny w Dusterze, Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min. Jest niezwykle uniwersalna, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik LPG emituje o około 10% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe. Technologia jest przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji.

Dacia proponuje gamę niezawodnych samochodów LPG po bardzo konkurencyjnej cenie. Wersje te są dostępne w cenie +1000 zł vs. silnik 1.0 TCe 100. Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa - nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego.

Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% w przypadku silników wysokoprężnych.


Mobilność bez ograniczeń
Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km.
Benzyna jest dostępna na wszystkich stacjach paliwa, a LPG jest sprzedawany średnio przez 1/4 stacji europejskich.

Sprawdzona i bezpieczna technologia, dopracowana wiele lat temu
Układ LPG w samochodach Dacii jest montowany bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w jednej sieci, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy już od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.

W Unii Europejskiej jeździ blisko 15 milionów samochodów na gaz (LPG). Na całym świecie jest ich 26 milionów.
Dacia oferuje samochody na LPG od 2010 roku. Dowodem niezawodności tej technologii jest trzyletnia gwarancja (lub do 100 000 km przebiegu w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy), a więc taka sama jak na pozostałe samochody z gamy Dacii.

Prosta technologia
Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.
Napełnianie zbiornika jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty.
Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.


https://media.group.renault.com/global/en-gb/dacia/media/pressreleases/21237570/dacia-presente-sa-nouvelle-motorisation-eco-g-au-salon-de-bruxelles-2020

Komentarze: 71 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz)

Ostatnie tematy
» Sprężyna mnie wylata
» Help with BIC configuration
» MCV II / Lodgy / Berlingo - co wybrać?
» Możliwość uniknięcia kolizji drogowej kodeks
» Skraplacz / chłodnica klimy - wymiana w DD1
» DUSTER II Hak automatyczny
» Media nav zmiana jezyka
» Pomoc przy instalacji MN dacia dusterc2015
» Wał napędowy
» sprężyny macphersona

Zaloguj
Użytkownik:
Hasło:
Zapamiętaj 
Zapomniałem hasła
Rejestracja

Najaktywniejsi użytkownicy
laisar  postów 16477
Marek1603  postów 7163
Karenzo  postów 4553
mekintosz  postów 4252
Dar1962  postów 3863
jas_pik  postów 3761
route2000  postów 3576
maciek  postów 3511
TD Pedro  postów 3456
corrado  postów 3264


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
DACIA Klub Polska 2008