To jest jakby terkotanie niedokręconej nakrętki i pojawia się z prawej strony tylko przy 1500 - 1600 obr. na obciążonym silniku. Z tym że ten dźwięk raczej nie występuje latem . Jesienią tego roku pojawił się znowu.
Belka która jest pod deską jest raczej tylko przyspawana, więc nie wiem co tam można dokręcać? (to tak a propos tego co pisał gigi303) a tym bardziej przez nawiewy (przecież to plastikowe, jednolite rurki).
Sam chciałbym to rozgryźć (w ASO nie udało mi się tego dźwięku zademonstrować, ale to było latem).
Mam małą hipotezę termiczną - coś się na tyle kurczy przy niższych temperaturach, że zaczyna terkotać; na upałach - cisza.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-25, 20:01
Ja tylko opisałem to co widziałem organoleptycznie
ASO nakierowałem na to moimi spostrzeżeniami
i udało się naprawić, informację że belka wymagała dokręcenia otrzymałem od serwisanta.
Efekt jest taki że mam spokój .
Rysunki potwierdzają to co widziałem więc jednak wkładanie tego czegoś przez nawiewy i kręcenie było uzasadnione
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-25, 20:02, w całości zmieniany 1 raz
Ciężko tam coś wymacać, a tym bardziej zobaczyć. Jeżeli coś przykręcali przez nawiewy, to musieli je zdemontować. Jak nic nie wymyślę, to spróbuję w ASO im zasugerować coś z tą belką. Chyba, że darnok_tar wcześniej to rozgryzie.
Marka: Dacia
Model: Logan VAN
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-30, 10:42
Walka ze świerszczem przegrana
Na 99% jest to wspomniana wcześniej "belka", nie chce mi się samemu kombinować ani przez nawiew, ani odpinać maty wygłuszającej, więc przy profilaktycznej zmianie oleju po 1000 km serwis będzie się musiał z tym uporać
Po drodze odkryłem, że osłona silnika z plastiku również chętnie wpadała w drgania na biegu jałowym, ale z tym się już uporałem.
Marka: Dacia
Model: Logan VAN
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-30, 21:17
wox napisał/a:
Chyba, że darnok_tar wcześniej to rozgryzie.
Zrobiłem dzisiaj ostatnie podejście do tematu, i eureka udało się...
Przyczyną terkotania okazały się przewody sprężarki klimatyzacji , są to dwa przewody przy prawej lampie na wysokości pasa przedniego. Chwilowo złapałem je tyrtytką do wspomnianego pasa, jutro serwis będzie główkował jak się tego pozbyć.
Wersja gigi303 z niedokręconą belką naprowadziła nas na zły trop (oczywiście nie mam o to pretensji, bo czasem drobna sugestia bywa cenna). Jest to chyba jedyny taki przypadek (nie kojarzę w tej chwili, czy ktoś jeszcze miał dokręcaną belkę - korekta mile widziana).
Definitywnie potwierdzam wersję z rurkami klimatyzacji. Ja tę sprawę załatwiłem w sposób banalny, co widać na załączonej fotografii.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-12-09, 20:08
u mnie przed belką były odginane rurki od klimatyzacji bo też na początku serwis obstawiał w tym miejscu świerszcza.
Niestety świerszcze mają to do siebie że ciężko je zlokalizować i nie u każdego występuje powtarzalność ich umiejscowienia, u mnie ostatnio znowu coś zaczyna świerszczyć i nie wiem czy to nie te rurki ale na razie sporadycznie to słyszę więc się tym nie przejmuję.
Chociaż mój świerszcz przypomina mi raczej gwizd z poloneza lub dużego fiata
Najważniejsze że możesz się cieszyć z unicestwienia świerszcza
Dzisiaj odkryłem, że mój świerszcz to właśnie to co powyżej.
Obejma (a właściwie jej część podtrzymująca górną rurkę) ma luz i górna rurka wpada w drgania powodując chrobotanie.
swierszcz.JPG
Plik ściągnięto 14917 raz(y) 15,49 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-12-12, 22:22, w całości zmieniany 3 razy
Wysłany: 2009-12-13, 21:22 Skrzypienie w kierownicy
zauważyłem u siebie skrzypienie przy kierownicy w czasie skręcania (szczególnie w lewo). Odgłos ten dochodzi gdzieś z okolić osłony kierownicy, tam gdzie jest mocowanie przełączników zespolonych. Czy ktoś to przerabiał ???
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-13, 23:53
2008 rocznik, 37 000 km przebiegu, zaraz będziesz miał przegląd po 40 000 km, więc czym się martwisz? ASO powinno.
A na serio. Nie miałem jeszcze okazji i potrzeby zdejmowania, kierownicy, ale pewnie to zasługa trących o siebie plastikowych częsci obudowy, może się coś minimalnie poluźniło, przesunęło... Ciężko powiedzieć. Jaki to dzwięk? Zbyt skomplikowane w konstrukcji to nie jest i problem jest za pewne banalny do rozwiązania...
BTW. dochodzi 97 000 km i u siebie tego (jeszcze) nie odnotowałem.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-12-14, 22:32
no to mój świerszcz został znaleziony, nie dopuszczałem do siebie tej myśli mimo że wszystko na to wskazywało - winowajcą po raz drugi jest pompa wody . ASO to zweryfikowało i rozwiało wszelkie moje wątpliwości . Dzisiaj wymieniono mi pompę po raz drugi. rachunek jest prosty jedna pompa starcza na 15 tysięcy
Mam nadzieję że po następnych 15k nie będę potrzebował kolejnej wymiany tfu tfu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum